JÁTÉKRA FEL!

Percs Krisztina: Helycsere

  1. A játék neve, címe: Helycsere
  2. A játék pedagógiai célja: Óra eleji feszültség oldása, vagy levezetés óra végén
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Kréta, amivel egy alakzatot tud a parkettára rajzolni maga köré. Egy lap és íróeszköz a játékvezető számára.
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Alakzat rajzolása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Saját maguk rajzolják az alakzatot
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Választok egy témakört, most a reggelhez és a reggeli szokásokhoz kapcsolódik a játék
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki beleáll a saját alakzatába. Helyet kell cserélni,ha igaz az illetőre az állítás. Aki utoljára talál másik alakzatot, azt felírom egy lapra. A játék végén a 3 legtöbbet szereplő nevű gyerek zálogot ad. Majd a zálog kiváltásához valamilyen feladatot kell teljesítenie. Pl rendet rakni a játékos polcon, vagy valakinek a padjában, stb. Az első felszólítást én mondom, pl ezt: -Cseréljen helyet az, aki ma kakaót ivott reggel! Vagy : – Cseréljen helyet az, aki ma gyalog jött iskolába! Vagy: – Cseréljen helyet az, aki reggel kék zoknit vett fel! A következő felszólítást az mondja, aki utoljára ért át egy másik alakzatba, és a lapra is felírtam. Ha valaki nem mozdult meg, de kellett volna, vagy nem tudott másik alakzatba menni, szintén felírásra kerül a lapra. Kb 5-10 percig játsszuk a játékot. Az utolsó felszólításnál szólok, hogy ez lesz a legutolsó.
  18. A játék lezárása: A zálog kiváltásához valamilyen feladatot kell teljesíteni. Pl rendet rakni a játékos polcon, vagy valakinek a padjában, stb., illetve a gyerekek javasolnak feladatot számukra.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséretet kapnak a feladat elvégzéséért. Elmondják, hogy érezték magukat játék közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítések, hogy egymás mellett állók nem cserélhetnek a cserekor.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A témakörök változtatásával speciális feladatok alakíthatók ki. Pl magyar órához kapcsolódva: -Cseréljen helyet az, akinek a nevében van a betű! vagy pl: megtalálható a 9. betű!
  22. Egyéb/megjegyzés: Köszönöm a sok jó ötletet! 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Percs Krisztina