JÁTÉKRA FEL!

Pencz Istvánné: Székszerző

  1. A játék neve, címe: Székszerző
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségépítés, együttműködési képesség fejlesztése, közös problémamegoldás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ügyeljünk rá, hogy vigyázzanak a játékosok egymásra, és hogy a székek között kellő távolság legyen mindig.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: A résztvevők számánál eggyel több szék
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A terület akadálymentesítése, a székek elhelyezése a térben
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A székek szétrakása a térben, a játékosok segítségével is történhet
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A családunknak van egy idősödő, már nehézkesen mozgó tagja. (Ő egy felnőtt legyen, de ne a játékvezető) Meséljük el a játékosoknak, hogy ő nagyon beteges, sok mozgásra van szüksége, de nem szeret mozogni. Abban kell segítenünk neki, hogy minden nap eleget mozogjon.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kérjük meg a játékosokat, hogy üljenek le egy-egy székre, így csak egyetlen szék marad üresen. Miután a résztvevők elfoglalták helyüket, ismertessük velük a szabályokat. A játék lényege, hogy az idős rokont –nevezzük Lujzának- két percig ne engedjék a résztvevők leülni, ezt pedig úgy érhetik el, hogy mindig előbb érjenek a szabad székhez, mint ő. Lujzát tilos fizikailag gátolni, csakis azzal győzhetjük le, ha gyorsabbak vagyunk nála. Ha valaki már felállt a saját székéből, nem ülhet oda vissza, csak ha már előtte ült másik helyen is. Ha bárki bármilyen szabályt megszeg, vagy Lujza le tud ülni, mielőtt lejár a 2 perc, akkor elölről kezdődik a feladat.
  18. A játék lezárása: A játékvezető folyamatosan figyeli az időt és a 2 perc lejártakor – ha Lujza nem tudott leülni- állítja meg a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha letelt az idő-és Lujzának nem sikerült leülnie-, gratuláljunk nekik, hogy ilyen ügyesen vigyáztak az idős rokon egészségére.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lujza mellé választhatunk egy másik idős rokont is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni a játékot, ellenőrizni a szabályok betartását, mérni az időt.
  22. Egyéb/megjegyzés: Játék közben, ha a résztvevők elakadnak, adhatunk nekik pár perc tervezési időt, hogy stratégiát alkossanak. A játék egy adott csoporttal egyszer játszható el, mert ha rájöttek a megoldásra, utána már nem feltétlenül élvezetes.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Pencz Istvánné