JÁTÉKRA FEL!

Pécsi Györgyi : Ki a gyorsabb: a rabló vagy a riasztórendszer?

  1. A játék neve, címe: Ki a gyorsabb: a rabló vagy a riasztórendszer?
  2. A játék pedagógiai célja: Az együttműködés, egymásra figyelés, megfigyelés, türelem fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A megfelelő helyszínt kell kiválasztani, ahol szabadon mozoghatnak, nem akadályozza őket ebben semmi. Elesés esetén sem sérülnek meg.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nincs külön kellékre szükség.
  12. Technikai igény: Nem igényel technikai eszközt.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín előkészítése, ha teremben játsszák.Akkora szabad területet kell biztosítani,ahol 14 gyerek,aki kézen fogja egymást, elfér.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segíthetnek a terem előkészítésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekeket megkérem, hogy ehhez a játékhoz álljanak sorban egymás mellé. Kerettörténet ismertetése: A piramisok tövében járunk. Sokan szeretnének bejutni a sírkamrába, de riasztórendszer védi a drága leleteket. A rabló, amikor belép a piramis folyosójára, akkor a riasztórendszer érzékeli, s mielőtt a rabló bejutna a kamrába, be kell zárulnia a sírkamra ajtajának. A riasztórendszer a gyerekek sora, akik egymás kezét fogják. Önkéntes alapon kiválasztjuk a rablót,aki a sor mellé áll.
  17. A játék menete, játékszabályok: A rabló a feladata, hogy bejusson a sírkamrába, miközben a riasztórendszert kikapcsolja elhaladva a sor mellett. Amikor belép a piramis területére a rabló, akkor az első ember megszorítja a másik kezét. Ezt a jelzést kell a sír ajtajának bezárásához továbbítani. A sorban álló emberek egymás kezének megszorításával adják tovább a riasztást. Míg az utolsó felkiált: „zárva az ajtó!”. A rabló feladata, hogy megszakítsa a jelzést azzal, ha felfedi, amikor az üzenetet átadják. Ha helyesen nevezi meg az üzenetet átadót, akkor ő bejutott a kincses kamrába, mivel kikapcsolta a biztonsági rendszert. A rabló beáll a sorba, a riasztórendszerbe. Új rabló jelentkezésével indul újra a riasztórendszer, és a rabló vetélkedése. Ha a rabló a lassabb, s nem tudja elkapni az üzenetet, akkor egy új vállalkozó kedvű rablót keresünk.A kudarcot vallott rabló pedig beáll a riasztórendszerbe a sor elejére.
  18. A játék lezárása: Minél több gyerek próbálja ki a rabló szerepét. A gyerekek számára a játék érdekessége 4-7 próbát áll ki, tapasztalatom szerint. De minél többen próbálják meg. Miután néhányan sikeresen bejutottak a „sírkamrába”, végül a riasztórendszer is javított a teljesítményén, s hamarabb juttatták el az üzenetet, s így bezárult a sír. Itt mi befejeztük a játékot, de lehetséges továbbfolytatni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vezetője értékeli a gyerekek együttműködését, hogy ki lett eredményesebb ,a rablók vagy a riasztórendszer.Ha elég jól működtek együtt,akkor a rabló kudarcot vallott.Amikor oda tudtak figyelni egymásra,akkor megdicsértem őket. De lehet, hogy az egyéni megfigyelő készség volt ügyesebb, ezt is ki lehet emelni A sikerrel járt tanulóknak a közösség is gratulált, elismerte ügyességüket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem szükséges, de lehet variálni a történeten.”A kincs” (egy tárgy) megragadása után sietnie kell a rablónak, nehogy rázáruljon az ajtó, mielőtt kiér. Tehát újraéledt a riasztórendszer. A gyerekek tovább koncentrálnának, ha a piramisból visszafelé a kincseket is kijuttatnák a játékosok. Ha gyorsabb ütemben játszanák a játékot, akkor hamarabb jut mindenki a főszerephez. Ezt el lehetne érni az időhatár szűkre szabásával is: fél percen belül el kell érnie a sírkamrát a rablónak. Ezt a rövid időt könnyebben kivárnák, de mégis figyelniük kellene egymásra, amikor együtt kell működniük.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető feladata az önkéntesek közül kiválasztani a rablókat. Figyelni, hogy ténylegesen a megfelelő helyen és módon reagálnak-e egymásra a vetélkedők.Az értékelés segítségével tudatosítsa a gyerekekben az együttműködés és figyelem fontosságát.
  22. Egyéb/megjegyzés: Könnyen játszható játék ,amely leköti a versenyre vágyó gyerekeket is. Már megpróbáltam elküldeni a játékleírást,de a rendszer nem tudta elmenteni/feltölteni.Lehet az email címem amiről küldöm a levelet más , nem a pecsi.gyorgyi@freemail.hu, hanem a pecsi.gyorgyi17@gmail.com. Erről jobban lehet küldeményt biztosan küldeni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/file/d/0B7WqeeycxakgOTN6NHNkUHkxakk/view
  24. A Játékot lejegyezte: Pécsi Györgyi