JÁTÉKRA FEL!

Paulai Andrea: Hegy-völgy-víz

  1. A játék neve, címe: Hegy-völgy-víz
  2. A játék pedagógiai célja: földrajzi ismeretek mélyítése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő talaj
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő helyszín keresése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előzetes földrajzi ismeretek felelevenítése, megbeszélése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Köszöntés, köszönés
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok félkörben állnak, a játékvezető előttük állva irányítja a játékot. (Mondja a megfelelő utasításokat, a gyerekek pedig végzik a feladatokat.) Kedves Gyerekek! A mai játékban földrajzi ismeretetek gyakorlása lesz játékos formában. Szavakat fogok mondani, és nektek gyorsan kell reagálni a jelre. Völgy = leguggolás Hegy = kéz magastartásban hegycsúcsot alkotva (kézfej egymással szemben, összeér) Víz = leülés talajra Eső = kezünk ujjaival mutatjuk az esőcseppek esését Mennydörgés = lábbal ütemesen dobbantunk a talajon Forgószél = körbeforog a tengelye körül Villám = taps a fej fölött Vulkán = ugrás a magasba kézfeltartással Nap = két kéz, két láb széttárva, ég felé mutat és fej magasba az égre néz (napsütés esetén a szem becsukva)
  18. A játék lezárása: Aki téveszt, az kiáll a játékból, vagy hibapontot kap. Győz az, akinek a játék végére a legkevesebb hibapontja lesz, vagy az a győztes, aki a végére egyedül marad a játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm az aktív részvételüket, megkérdezem, hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: több földrajzi ismeretet is bele lehet vinni a játékba pl.(égtájak= a kért irányba fordul egész testtel)
  21. A játékvezető speciális feladatai: A földrajzi ismereteket többször átismételjük. Minél jobban megy a játék, annál gyorsabban mondom az utasításokat. Ettől még izgalmasabb lett a játék. Folyamatosan figyelnem kell a játékosok fizikai állapotát!
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték a játékot. Időnként, ha eltévesztették, jót nevettek, jó hangulatban telt a játékidő.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Paulai Andrea