JÁTÉKRA FEL!

Patonainé Link Zsuzsanna: Családi perpatvar

  1. A játék neve, címe: Családi perpatvar
  2. A játék pedagógiai célja: Memória, figyelemkoncentráció, reakcióképesség, gyorsaság fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ütközések elkerülése. Perifériára szorulás kiküszöbölése (ha szükség lenne rá).
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség.
  12. Technikai igény: Játékosok számánál egyel kevesebb szék.
  13. Az előkészítés feladatai: Terem berendezése. ( Padok összetolása, székek elhelyezése.)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevőket csak a helyszín berendezésében lehet bevonni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Téma bemutatása, családtagok felsorolása (apa, anya, hugi, öcsi, bátyus, nővér, nagymama, nagypapa, nagynéni, nagybácsi, unokahúg, unokaöcs, féltestvér)
  17. A játék menete, játékszabályok: A résztvevők körben leülnek a székekre a játékvezető kivételével. Minden ülő játékos választ magának egy családtagra vonatkozó szót (nevet). Többször hangosan bemutatkoznak egymásnak. A játékmester a kör közepén áll. Kimond két családtagnevet a felsoroltak közül. A megnevezett személyeknek gyorsan helyet kell cserélniük, de közben a játékmesternek is le kell ülnie.(Ha sikerült neki leülni átveszi a vele szerepet cserélő játékos nevét…) Így folytatódik a játék, viszont, ha a játékmester elkiáltja magát, hogy Családi perpatvar, akkor mindenkinek helyet kell cserélnie valamelyik társával, akinek nem jut hely az lesz a játékmester a továbbiakban.
  18. A játék lezárása: A játékot a témára hangolásra, az élmény kedvéért játsszuk, következmény, versenyhelyzet nélkül. A résztvevők visszajelzései és az időtényező figyelembevételével vetünk véget a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Részvétel megköszönése, dicséret a fegyelmezett játékért. Érdeklődés arról hogyan érezték magukat játék közben. Kérdés arra vonatkozóan tanultak-e olyan családnevet, melyet eddig nem ismertek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha valaki elfelejtette a nevet, amit választott és nem cserélt helyet kiesett a játékból. Neki fel kell állnia a székét ki kell vennie a körből és félretenni, majd a székek mögött járkálva a családtagnevek ismételgetésével zavarhatja társait.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozatosság betartatása: – családnevek megbeszélése, gyakoroltatása – a játékmester két nevet mond, így történik a helycsere – családi perpatvar, az összes játékos helyet cserél – hibázó játékos feladatának ismertetése Minden lépés külön begyakoroltatása, majd ez után a teljes játék játszása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Eddigi tapasztalatom az, hogy a résztvevők szívesen játsszák a játékot. Megfelelő a ráhangolódás a témára. Új az eddig számukra ismeretlen családtag neveket már a játék alatt megtanulják.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Patonainé Link Zsuzsanna