JÁTÉKRA FEL!

Patakiné Rezsek Gabriella: Lovagi torna-Kihívás

  1. A játék neve, címe: Lovagi torna-Kihívás
  2. A játék pedagógiai célja: Összerendezett,harmonikus mozgás fejlesztése, gyorsasági ügyesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szabadtéren a helyszín sík legyen! Futás közben a játékosok előre nézzenek(összeütközések elkerülése)! Fel kell hívni a figyelmet a durvaság elkerülésére (a kézbe csapás pacsi jellegű legyen)!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Használható a csapatokat megkülönböztető mellény (páncél).
  12. Technikai igény: Szabadtéren eszköz/bot a vonalak meghúzásához. Tornateremben kréta vagy pályavonalak használata.
  13. Az előkészítés feladatai: Előnyös a játékot könnyű,kényelmes sportruházatban játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Csoportalakításnál (véletlenszerű legyen) : kiszámolósdi,kártyával,mozaik játékkal Csapatnév adásánál: pl. Keresztes lovagok,Ágaskodó oroszlánok csapata
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A királyi udvarban lovagi tornára sereglett össze két csapat. Céljuk,hogy az ellenfél táborából minél több foglyot ejtsenek, gyarapítva ezzel saját táborukat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapatok kb. 15 méterre húzott két párhuzamos vonal mögé állnak (egymás mellett, a két csapat egymással szemben). A kezdő csapat első kihívója átfut a szemben levő csapathoz,akik előre nyújtott karral és felfelé fordított tenyérrel várják. A kihívó játékos kicsiket üt a tenyerekbe (pacsizik) , majd az egyik játékosnál nagyot csattan.Utána azonnal visszairamodik a csapatához. A kihívott, akinek nagyot ütött a tenyerébe igyekszik utolérni és megfogni. Ha sikerült elkapnia, visszahozza és fogoly lesz. Ha nem tudta megfogni, akkor a kihívó mögé kell állnia, mint fogoly. Szabályok: 1. A csapatokból a tagok felváltva hívogatnak. 2. A fogoly csak annak a háta mögé állhat, aki megfogta vagy aki kihívta! Mint fogoly nem hívhat és nem hívható! 3. Ha olyat hívnak,akinek foglya van (1,2,3) és ő nem tudja megfogni a kihívót, akkor minden foglya visszamehet a csapatához. De akkor is ez történik,ha ő hívott és megfogják (vagyis kiszabadulnak a foglyai).
  18. A játék lezárása: Győz az a csapat, amelynek a játék végén (amikor már mindenki hívogatott) több foglya van.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kiindulási helyzet vagy mozgás változtatása.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető a bíró szerepét tölti be, ellenőrzi,hogy a lovagok betartják-e a játékszabályokat.,
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Patakiné Rezsek Gabriella