JÁTÉKRA FEL!

Pataki Rozália: Ábécé játék

  1. A játék neve, címe: Ábécé játék
  2. A játék pedagógiai célja: – Ismeretanyag gyakorlása. – Figyelem fejlesztése. – Közösség formálása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a tanulók figyelmét a helyes dobásra és a balesetmentes ceruza elvételre!
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: plüss állat, 2 db dobókocka, ceruza, papír
  12. Technikai igény: Létszámnak megfelelő székek és asztal
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzétek be a termet, hogy ott körben ülve biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem berendezése. A dobókockák beszerzése. Írólapok előkészítése. Plüss állat és a ceruza kiválasztása. Szükség esetén (korrepetálás, tanulás kezdeti fázisában) nyomtatott ábécé kihelyezése az asztalra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az ábécé ismétlése közösen, egyenként, majd a plüss játék körbe való adogatásával.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok az asztal körül ülnek. Egyesével 2 db dobókockával dobnak. A játékot az fogja kezdeni, akinek a dobókockával dobott számok szorzata lesz a legnagyobb. – Megvan a győztes. – Innentől kezdve indulhat a játék. – Az asztalon már csak 1 dobókocka van. – Mindenki előtt ott az írólap. – Ceruza az asztal közepén van. – A győztes dob egyet, amennyiben 6-ost dobott nyúl a ceruzáért és kezdi az ábécét írni a lapra és a tőle jobb oldalra ülő folytatja a dobást. Amennyiben hatost dob elveszi a társa ceruzáját és Ő kezdi az ábécét írni, ha ez nem sikerül akkor a jobbról utána következő dob a ceruza pedig marad az előző játékosnál. Ez így megy addig amíg valakinek a játékosok közül nem sikerül az ábécét leírnia. A győztes az asztal közepére teszi a ceruzát. A lapját leellenőrizzük, amennyiben hibátlan a lapját lefordítja és szurkol és figyeli a társai!
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha már csak egy résztvevő marad a játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat! Köszönd meg a részvételt! Kérdezd meg, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szeretek, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Szorzótábla gyakorlására, abban az esetben szorzatokat írnak a lapra. Párosával ülnek és együtt dolgoznak, segítik egymás munkáját.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat fokozatosan kell ismertetni. Először csak egy utasítást szabad kipróbálni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt és így tovább. Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetned a játékot. Ettől még izgalmasabb lesz! Folyamatosan figyelned kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!
  22. Egyéb/megjegyzés: Eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pataki Rozália