JÁTÉKRA FEL!

Pásztorné Percze Gyöngyi: Krampusz játék

  1. A játék neve, címe: Krampusz játék
  2. A játék pedagógiai célja: Szabálytudat kialakítása, matematikai képesség fejlesztése, figyelem fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A teremben futásra alkalmas helyet biztosítani, egymásra való odafigyelésre felhívni a figyelmet, aki fél azt biztatni segíteni.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Krampusz báb
  12. Technikai igény: IKTSZ eszköz (zenelejátszó)
  13. Az előkészítés feladatai: Termet mozgásra alkalmassá tenni, bábot előkészíteni, zenét beállítani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Teremrendezés, báb bemutatása.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A Krampusz bemutatkozása
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, kezemen van a Krampusz báb és kiválasztom ki lesz az első kis Krampusz (természetesen, aki ügyesen végig hallgatta a játékszabályokat). • Az ujjainkon számolva hívjuk a Krampuszt játékba: Egyet ütött az óra-mégsem jött a Krampusz. Kettőt ütött az óra- mégsem jött a Krampusz. (És így tovább ötig) Hatot ütött az óra-mégis jött a Krampusz!!!!! • A mondóka végén megszólal a zene • A gyerekek körbe futnak • A Krampusz igyekszik elkapni egy gyereket, aki a helyébe lép. • A Krampusz próbáljon, olyan gyereket megfogni, aki még nem volt. • Az az ügyes, aki nem engedi magát megfogni. • Körben állva az új krampusszal kezdődik újra a játék.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, amikor a gyermekek figyelme már elterelődik vagy elfáradnak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az ügyes játékosokat megdicsérem, kiemelem azokat, akik harcoltak azért, hogy ne kapja el őket a Krampusz és azokat, akik odafigyeltek társaikra.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. A gyerekek a felnőtt segítsége nélkül számolnak. 2. Kieséses lesz a játék, egy Krampusz van és akit megfogott kiesik a játékból. Aki a játék győztese, az lesz az új Krampusz. 3. A játék főszereplője alkalomhoz illően változhat (pl. boszorkány-farsangkor, nyuszi-húsvétkor, róka, medve stb-meséhez kapcsolódóan)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a gyerekek fizikai és lelki biztonságára. Ki kell emelni a szabályokat betartó gyerekeket. Kezdetben a számlálásra való odafigyelés, később gyorsabban is mondhatjuk a mondókát.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték, azóta is többször kérik, hogy ezt a játékot játsszuk.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pásztorné Percze Gyöngyi