JÁTÉKRA FEL!

Pásztor Szabolcs: Word Shot

  1. A játék neve, címe: Word Shot
  2. A játék pedagógiai célja: Szótanulás és szépkiejtés, memória fejlesztése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Semmilyen biztonsági intézkedést nem igényel
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Papírdarabok, amikre a szavakat írjuk, toll, olló, szemeteskuka
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A játékhoz kisebb darabokra kell összevágni a papírt és ráírni az új (megtanulandó és kiejtendő szavakat)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevőket teljes egészében be lehet vonni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Két csoportra osztjuk a diákokat. Az adott leckében vett idegen szavakat felírjuk a papírdarabokra. Egyenlő számú papírdarabot osztunk ki mind a két csoportnak. Egyelőre nem nézheti meg senki mi van ráírva a papírra. Egy-egy szemetest kb. 3 méterre kihelyezünk a csoportok elé.
  17. A játék menete, játékszabályok: Csoportonként felváltva haladunk. A csoport minden tagjának fel kel fordítania a papírlapot. Egyesével kimondják helyesen az azon szereplő angol szót és megmondják a magyar jelentését. Csak akkor próbálkozhat a szemetesbe dobással, ha sikerült helyesen kiejteni és megmondani a jelentését is. Ha sikerült akkor a játékos összegyűri és bedobja a helyéről a szemetesbe. Ha nem sikerül kiejtenie helyesen vagy rossz jelentést mond, akkor a papír nála marad. A szemetesbe csak egyszer lehet megpróbálni beledobni. Ha nem sikerül beledobni, azért sem jár pont! Az a csapat nyer amelyiknek több papír lesz a szemetesében.
  18. A játék lezárása: Összeszámoljuk melyik csapatnak mennyi papír lett a szemetesében
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Bármilyen jutalmazást kitalálhatunk, pl: Az idők során lejátszott játékok végeredményét összesítjük és a vesztes csapat mosogat az osztálykiránduláson .
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármilyen idegennyelvre alkalmazhatjuk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ellenőrzi a szavak kiejtését és a jelentés helyességét.
  22. Egyéb/megjegyzés: Figyelni kell arra, hogy a csapat tagjai ne tudjanak egymásnak segíteni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pásztor Szabolcs