JÁTÉKRA FEL!

Pásztor Béla: Imaszövegek

  1. A játék neve, címe: Imaszövegek
  2. A játék pedagógiai célja: A megtanult imaszövegek gyakorlása
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: egy kalap
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: önkéntesek toborzása, felsorakozás
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az önkéntesek felsorakoznak az első padsor elé az osztály felé fordulva (a játékvezető a sor mögé áll).
  17. A játék menete, játékszabályok: A tanuló, akinek a fejére teszem a kalapot, elkezdi (egy előre megfogalmazott) imának a szövegét fennhangon mondani. 10-20 másodperc után, átteszem a kalapot egy másik tanuló fejére. Az előző elhallgat, a másik elkezdi egy másik tanult imának a szövegét mondani. Addig mondja, amíg a kalap a fején van. Amikor átteszem a kalapot egy újabb tanulónak a fejére, ő kezd el egy imát mondani. Minden alkalommal új imába kell fogni. Aki – már előbb hallott imát kezd – kiesik. Az győz, aki mellől mindenki kiesik.
  18. A játék lezárása: A játékosok visszülnek a helyükre.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes kap egy kitűnő osztályzatot (és egy zamatos almát.)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszható (év elején) az egyszer-egy, (év végén) tanult versek/balladák, zsoltárok szövegeinek elmondásának, vagy énekek éneklésének a gyakorlására is. Felsőbb osztályokban előre meg lehet határozni az ének műfaját (magyar nóta, népdal stb.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Annyi ideig hagyja a kalapot egy adott tanuló fején, amíg a hallgatóság javára válik: ha kevésbé tudják a hallható szöveget, hosszabb szakaszt hagyjon elmondani, ha már ismerik, gyorsabban váltson.
  22. Egyéb/megjegyzés: Egy iskolai órán csak egyszer (egy csapattal) célszerű eljátszani, mert egyébként nehéz megkülönböztetni, hogy melyik szöveg hangzott már el (ennél a csapatnál) és melyik nem.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/drive/folders/0B6tvojPJl-AHSzE5NXA3U051elk
  24. A Játékot lejegyezte: Pásztor Béla