JÁTÉKRA FEL!

Pasinszkiné Szalai Györgyi: Plüssök kirándulása

  1. A játék neve, címe: Plüssök kirándulása
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció és figyelem fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék kezdetén fel kell hívni a figyelmet arra, hogy a játékosok kellő távolságra álljanak egymástól, hogy a dobáskor nehogy sérülést okozzanak a társaiknak, illetve, hogy lehetőleg a társak kezébe próbálják dobni a plüssfigurát, kerülve ezzel az arc sérüléseit is.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: plüss állatok 1-5 db
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség a kellékeken kívül más speciális technikai eszközre.
  13. Az előkészítés feladatai: Meg kell határozni a helyszínt. Mi a szabadban játszottunk. A karantén miatt a család körében.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok kiválaszthatják a játékban szereplő figurákat. Kisebb gyerekek esetében el is lehet nevezni őket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kerettörténet elmesélésével kezdünk. Elszökött az állatkertből az elefánt. Elindult világot látni. A többi állat kétségbe esett és elhatározta, hogy a keresésére indul.
  17. A játék menete, játékszabályok: Próbajátékkal kezdünk. A játékosok kört alkotnak. A játékvezető is beáll a játékba. Ő hagyta nyitva az állatkert kapuját, ahonnan kiszökött az elefánt. Ezzel a plüss figurát egy másik társa kezébe dobja, akinek kimondja a nevét. Ő szintén továbbdobja egy társának a plüsst, miközben mondja társa nevét. Ez egészen addig folytatódik, amíg a játék elér az utolsó csapattaghoz, aki visszadobja azt a játékvezető kezébe. A játékosoknak meg kell jegyezniük, hogy kitől kapták a figurát, illetve azt is észben kell tartaniuk, hogy kinek dobták, mert ez a játék végéig fontos lesz. A próbajátékot követően, csak egy állattal, még egyszer lejátsszuk a játékot, picit intenzívebben, gyorsabban. Ha ez már jól megy, akkor nehezíthetünk a többi állat bevonásával is, így egy igazán pörgős, izgalmas játék kerekedik.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha láthatóan fáradtak a játékosok, sokat esik le a földre a figura, nehezen tudnak már koncentrálni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a figyelmük tartósságát, hogy ügyesen összpontosítottak a játékban. Megkérdezem, hogy mit gondolnak, mivel lehet elkerülni, hogy leessen az adott figura? Milyen stratégiát kell követni? (Arra kell összpontosítani, akitől kapom, illetve akinek adom, akkor sikerrel járok.)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már a nevekkel jól megy a játék, lehet számokkal, állatnevekkel is játszani. Ekkor a játék előtt mindenki választ magának egy nevet, amit egy másik játékkal (pl. fejrecsapós) előtte jól begyakorlunk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Először érdemes felmérni, hogy mennyire jól megy a játék. Ennek függvényében lehet bevonni a további „állatokat”. Így fokozatosan lehet növelni a koncentrációképességet. Fokozva az izgalmas, jó hangulatot.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékosok szemmel láthatóan nagyon élvezték a játékot. Többször is megismételtük.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Pasinszkiné Szalai Györgyi