JÁTÉKRA FEL!

Pappné Matuz Szilvia Zsuzsanna: „ állatok fogócskája”

  1. A játék neve, címe: „ állatok fogócskája”
  2. A játék pedagógiai célja: Spontán, örömmel végzett tevékenység megteremtése. Az eredménye olyan fejlesztő hatással bírjon, ami minden későbbi funkció fejlődését feltételezi. Társas élmények, tapasztalás, játékból tanulás kialakítása. Szocializáció, erkölcsi fejlődés (döntéshozatal), mozgásfejlődés, érzékszervek fejlődése (percepció), verbalitás, értelmi képességek (emlékezet, figyelem, gondolkodás, kitartás, megfigyelőképesség).
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: megfelelő hely, tér létrehozása, eszközök előkészítése, szabályok megbeszélése
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: plüss állatok, ami lehet nehezebb, könnyebb, kisebb, nagyobb méretű
  12. Technikai igény: a tárgyak szemmel való követése, elkapása, társak megkeresése, szemkontaktus felvétele, dobásirányok pontosítása
  13. Az előkészítés feladatai: a játékhoz szükséges hely ,tér kialakítása, térszervezés, szabályok megbeszélése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: kör kialakítása, egymáshoz való igazodás, szabályok megértetése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: „Játszani fogunk!” A zsákban állatok bújtak el, akik szeretnének veletek játszani. Úgy dobjátok a szemközti társatoknak, hogy az állatok ne essenek le!”
  17. A játék menete, játékszabályok: Kört alakítunk, hogy jól lássuk egymást. A játékvezető a vele szemközti gyermeknek dobja az első plüss állatot. Ez a gyermek is csak a vele szemben állónak dobhatja tovább. A mellette állónak nem dobható a plüss állat. A plüss állat folyamatosan jár körbe- körbe, majd a játékvezető egy újabb plüss állatot indít ugyanazon személynek. Az állatokat mindig ugyanazon gyermeknek lehet dobni, nem lehet a sorrenden változtatni. Ekkor már két plüss állat van a körben. Rövid időn belül lehet indítani a harmadik állatot is. A három plüss állat különböző nagyságú, méretű és különböző súlyú.
  18. A játék lezárása: „Ha tetszett nektek ez a játék, legközelebb is eljönnek hozzátok az állatok!”
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: „Mindenki nagyon ügyesen tudta dobni társának az állatokat, hozza mindenki a matricás füzetét, válasszatok matricát!”
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Eleinte lehet hangosan mondani egymás nevét. Később csak szemkontaktus felvételével, majd kacsintással lehet nehezíteni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A megtett körök után időben indítani az eszközöket. Kisebb gyerekeknél ha az eszköz a földre esik a játékot újra kell indítani.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pappné Matuz Szilvia Zsuzsanna