JÁTÉKRA FEL!

Pappné Kocsis Mónika: Catch the ball

  1. A játék neve, címe: Catch the ball
  2. A játék pedagógiai célja: Memóriafejlesztés (angol szavak és magyar jelentésük begyakorlása)
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nagyobb terem használata, megegyezés a labda megszerzésének módjában
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: labda, hullahopp karika
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: teremrendezés, eszközök kihelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Szervezés Ahogy már a tervezés résznél is írtam, a választott mozgásos játék miatt, egy biztonságosabb és tágasabb helyszínt kerestem, iskolánk gyógytestnevelés termét. A gyerekeket a tanóra előtt tájékoztattam a teremcseréről. A tanóránk 30 perce szövegértési gyakorlat volt a Halloween eredetéről és azokról a szokásokról, melyek napjainkban kötődnek hozzá. Majd kb. 10 percet szántam a játékra és további 5 percet az értékelésre és az elpakolásra. A kellékeket a foglalkozás előtt előkészítettem. A helyszínt csak a játék levezetése előtt rendeztem be.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kiválasztott játékomnak a Plüsselkapó játék adta az ötletét, általam átalakítva és kicsit továbbfejlesztve. Ezért én inkább a Catch the ball ( Szerezd meg a labdát!) nevet adnám neki. A csoportunk létszáma 10 fő. Így két csapatot alkottunk tetszés szerint.
  17. A játék menete, játékszabályok: . Kiválasztottunk 5 olyan karaktert az óra első felében feldolgozott szövegből, amely kötődik a Halloween-hez. Ezek pedig a 1 witch 2 ghost 3 bat 4 black cat 5 spider A csoport tagjai, azt a szereplőt választották ki, akinek az esti Halloween partin szívesen a bőrébe bújnának. Ezután berendeztem a játszóhelyet. A termet középen egy zöld vonal kettéválasztja. Ezt kihasználva a vonalra tettem egy hullahopp karikát és a karika közepébe egy szivacslabdát. A két 5 fős csoportot a terem két végébe állítottam, egyenlő távolságra a labdától. Ezután ismertettem a játék menetét. Cél: akinek a kiválasztott nevét mondom angolul, próbálja a karikába helyezett labdát megszerezni. Azé a csapaté a pont, amelyik tagja megszerezte a labdát. Elkezdődött a játék. A játék során felmerülő problémákat megbeszéltük, annál is inkább, mert akár a gyerekek biztonsága is veszélyben lehetett volna. Tisztázni kellett, hogy nem rávetődni kell a labdára.
  18. A játék lezárása: A játék után elpakoltuk az eszközöket és értékeltük a játékot. Megbeszéltük, hogy nagyon tetszett nekik és máskor is fogunk ilyent játszani, hisz ez a játék gyakorlásként bármilyen témakörben alkalmazható.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végén értékeltem a verseny végeredményét, hisz ebben a korban még nagyon erős a versenyszellem a gyerekeknél és nem csak a játék léte miatt játszanak. Azt hiszem a videó is jól tükrözi, hogy milyen átszellemülten, de ugyanakkor koncentráltan játszanak. És a végén az is hallható, hogy szerették volna folytatni is a játékot. Megígértem, hogy máskor is kerítünk időt rá. A nyertes csapat minden tagja piros pontot kapott.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék második felében változtattam a szabályon. A továbbiakban én magyarul fogom a szereplők nevét mondani, nekik pedig gyorsan kell erre reagálni, hisz a gyerekek angolul jegyezték meg a nevüket. Ez már nehezebbnek bizonyult és a gyerekek először hosszabb idő alatt reagáltak, de a játék végére remekül belejöttek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szerintem megálltam a helyem a játék levezetőjeként, de biztos, hogy van olyan terület, amiben fejlődnöm kell. Gondolom, ezt egy szakember jobban látja, hogy melyek ezek.
  22. Egyéb/megjegyzés: Pappné Kocsis Mónika vagyok és Marcaliban dolgozom pedagógusként 22 éve általános iskolában. Angolt, testnevelést és gyógytestnevelést tanítok az 1-6 évfolyamos diákok számára. Szeretném megköszönni, hogy ennyi szuper játékkal ismerkedhettem meg. A játékokat a tanfolyam kezdete óta rendszeresen felhasználom a tanóráimon, hol eredeti, hol átalakított változatban. Ezek a játékok az angol órákon is remekül használhatók, és változatossá, élvezetesebbé teszik az óráimat. Természetesen ezen esetekben angolul folyik a levezetés is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pappné Kocsis Mónika