JÁTÉKRA FEL!

Pappné Kercsó Szilvia: Alszik a farkas

  1. A játék neve, címe: Alszik a farkas
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció és önuralom fejlesztés.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ha szabadban játszunk, ne legyenek botlást okozó gödrök, gyökerek. A játékosok figyeljenek egymásra, nehogy összeütközzenek a kosarak felett, vagy a gyűjtés során.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Legalább 30 kislabda és 15 plüssfigura. 2 nagyobb kosár vagy tároló doboz, legalább 8 méter hosszú kötél, csengő. Egy kis szék, vagy sámli. Egy szemüveg, vagy hajpánt esetleg sapka (a farkas ,jelmeze’).
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A kötéllel a talajon kört formázunk, a közepére helyezzük a sámlit. A körön belül szétdobáljuk a plüssöket és a labdákat. A körön kívül, két oldalt elhelyezzük a gyűjtőedényeket.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A teljes előkészületbe bevonhatjuk a játékosokat, főként a labdák, plüssök szétdobálása élvezetes feladat számukra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok a kör mentén állnak. Egy önként jelentkező a farkas, aki egy faluból rengeteg élelmet (labdák) és kincset (plüssök) rabolt. A falu lakói megpróbálják visszaszerezni a fáradtan alvó farkastól a holmijaikat. A felébredő farkas számára a mozdulatlan emberek láthatatlanok.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az egyik játékos a kör közepén ül. A játékvezető: "Alszik a farkas." mondatára a többiek elkezdik a körből a labdákat az egyik, a plüssöket a másik edénybe hordani. A játékvezető csengetésére a játékosok mozdulatlanná dermednek, ekkor a bent ülő játékos feláll, körbejár. A játékvezető: "Alszik a farkas." mondatára visszaül, folytatódhat a gyűjtés. Ha valakit a ‘farkas’ mozdulni lát, az helyet cserél vele.
  18. A játék lezárása: Ha a körből minden holmi eltűnt, a játéknak vége.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha a játékosok ügyesen, gyorsan dolgoztak, minden holmi jó helyre került, kevés játékos került "farkas" szerepbe, mindenképpen dicséretet érdemelnek a sikeres mentőakcióért.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más kerettörténettel nagyobbak számára is élvezhető lehet a játék. Lehetséges, hogy a megmozduló játékosok, ne a farkassal cseréljenek helyet, hanem kiessenek, esetleg kiesés után a még játékban levőket zavarják. (körön kívülről akadályozzák a holmik megfelelő helyre rakását…)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha a farkas éppen egy 5-6 éves gyerek, fontos lehet a csengetéskor szóban is elmondani, hogy felébredt a farkas.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pappné Kercsó Szilvia