JÁTÉKRA FEL!

Papp Zita Zita

„A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok közül válassz ki egy játékost úgy, hogy a többiek ne tudják kit választottál. Ez megtörténhet pl. kártyalapok húzásával: egér képek + egy bagoly kép (aki a bagoly képét húzza az lesz a bagoly). Kerettörténet: Nyári este egy kör alakú tisztáson mezei egerek ülnek. Van közöttük egy bagoly. (Az a bagoly, akinél ez a kép van, de ezt nem tudják a többiek, csak ő.) Mindenkinek az a feladata, hogy egymás tekintetét figyelje, és próbálja megtalálni a baglyot. A bagoly úgy fogja meg a zsákmányát, hogy valamelyik egérre rákacsint, de olyan ügyesen kell csinálnia, hogy csak az vegye észre, akire éppen kacsintott, és ez az egér kiesik a játékból. Ha valaki meglátja, hogy ki a bagoly, az nem árulhatja el, de kézfelnyújtással jeleznie kell! Csak akkor leplezhetik le a baglyot, ha már három egér is jelezte, hogy tudja, ki az. Egyszerre rá kell mutatniuk a bagoly személyére. Ha sikerül egy személyre mutatni akkor az kiesik, még akkor is, ha nem ő a bagoly. Ha nem egyre mutatnak, akkor ők esnek ki a játékból. Ha a bagoly olyan ügyes, hogy a végére már csak ő marad játékban és két egér, akkor ő nyert. Ha viszont játék közben leleplezik, akkor az egerek győznek. „

Papp Zita Zita
Célcsoport: 5-9