JÁTÉKRA FEL!

Papp Tünde Csilla: Hátra rajz

  1. A játék neve, címe: "Hátra rajz"
  2. A játék pedagógiai célja: A vizuális memória, megfigyelőkészség, koncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szerintem nem kellenek biztonsági intézkedések
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: kréta, tábla
  12. Technikai igény: minden résztvevőnek szék, esetleg iskolapad
  13. Az előkészítés feladatai: Érdemes négy-öt egyszerűbb vizuális ábrát, formát előre átgondolni, amit majd rajzolni fogunk
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekeket 4×4 fős csapatra osztottam, a csapattagok egymás előtt, oszlopokban ülnek. A csapatok legutolsó tagjának a hátára „rajzolunk” egy egyszerű ábrát, ujjal, mindenkinek ugyanazt, majd amikor az összes utolsó ember megkapja ezt a rajzot, egyszerre indítva az előttük ülő hátára kell átrajzolniuk azt, amit éreztek a hátukon, természetesen csak az ujjukat használhatják. Ezután mindenkinek az előtte ülő hátára kell továbbítani, amit érzett, végül az első csapattagok felsorakoznak a tábla előtt, és ha minden csapat első embere megérkezik, akkor felrajzolják a táblára, amit ők éreztek a hátukon. Legvégül én is felrajzolom az eredetit, és ekkor összevethettük a tapasztalatokat. Egy szabályt kell betartaniuk végig, hogy semerre nem nézhetnek csak előre, illetve a koncentráció érdekében a szemüket is bezárhatják, míg az „üzenetet átveszik” a hátukkal. Majd minden menet után az elsők leghátra ülnek, a többiek pedig eggyel előre, így cserélődnek a szerepek.
  18. A játék lezárása: Amikor mindenki rajzolt már a táblára
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük melyik csapatnak hogyan sikerült koncentrálnia, mennyire és milyen pontokon, milyen rajzi elemeknél tértek el az eredeti ábrától. Jutalom, a játék öröme maga.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Papp Tünde Csilla