JÁTÉKRA FEL!

Papp Pálné: Vállonütős

  1. A játék neve, címe: Vállonütős
  2. A játék pedagógiai célja: Egymás nevének megtanulása, közösségi élményszerzés, emlékezet, figyelem, koncentráló képesség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét felhívni arra, hogy a helycserénél figyeljenek egymás testi épségére, az ütés pedig ne legyen túl erős.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Papírtekercs a vállon ütéshez
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Biztonságos játéktér kijelölése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A több csoportból érkező gyerekek először bemutatkoznak egymásnak, de egymás nevének rögzülésének megkönnyítése játék közben könnyebben és gyorsabban sikerül.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék megkezdése előtt mindenki újra bemutatkozik. (teljes név)
  17. A játék menete, játékszabályok: A csoport tagjai egy körben ülnek. Egy gyerek a kör közepén áll egy összetekert újságpapírral. Valaki mond egy nevet, és a középen állónak vállon kell csapnia (persze csak finoman) az illető tanulót. Ha ő ezt el szeretné kerülni, akkor a vállon ütés előtt gyorsan mond egy másik nevet a csoportból. Ha az ütésig nem mond másik nevet, akkor ő kerül a kör közepére. Nem szabad annak a nevét mondani, aki az övét hívta és a kör közepén állóét sem. Amikor a kör közepén állót leváltja valaki, a volt középsőnek addig nem szabad leülnie, amíg egy új nevet nem mond, különben máris le lehet csapni és újból visszakerül középre.
  18. A játék lezárása: A játékot nem játszom túl hosszú ideig, így mindenki élvezi, és nem válik unalmassá. Mivel itt senki nem esik ki, én vetek véget a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az értékelés két részből áll. Az elsőben én értékelem a játékszabályok betartását, a korrekt játékot, a másodikban pedig a gyerekek értékelnek. Értékelik a játék minőségét és hangulatát. Ezt mimikai játékkal is végeztethetjük.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az értékelés két részből áll. Az elsőben én értékelem a játékszabályok betartását, a korrekt játékot, a másodikban pedig a gyerekek értékelnek. Értékelik a játék minőségét és hangulatát. Ezt mimikai játékkal is végeztethetjük.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok ismertetése és betartatása, játékosok biztonságára figyelés.
  22. Egyéb/megjegyzés: Kétszer játszottuk el az osztállyal, mindkét alkalommal élvezték. (A második alkalommal már zökkenőmentesen
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Papp Pálné