JÁTÉKRA FEL!

Papp Nóra: Éhes bagoly

  1. A játék neve, címe: Éhes bagoly
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek egyfelé figyeljenek, összehangolja a társaságot; szórakozás a cél.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs különösebb intézkedésre szükség; mindössze, hogy a terep, ahol játszunk, legyen teljesen akadálymentes, ne legyenek rajta tárgyak, dolgok.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Egy vízspriccelő (párásító) flakon vagy esetleg kicsi vízipisztoly. Egy kendő vagy sál szembekötésre.
  12. Technikai igény: A terület kijelölése, tárgymentesítése.
  13. Az előkészítés feladatai: A gyerekek nagy kört alkotnak. Alkalmas nagyobb gyerektársaság „együtt-játszatására”.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki részt vesz. A kört alkotó gyerekek a bagoly táplálékai. A bagoly a kör közepén áll bekötött szemmel. A játékvezető időközönként cserélheti a bagoly személyét tetszőlegesen; 4-5 percenként.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek kört alkotnak; ők a bagoly táplálékai, az egerek. A játékvezető kiválasztja az „éhes bagoly” személyét, aki a kör közepére áll bekötött szemmel. Kezében tartja a spriccelős flakont. Ő „valójában” egy mogyorófa tetején ül, alatta a sok mogyoró.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető rámutat egy egérre; az lassan, nesztelenül elindul a mogyorófa irányába, a bagoly felé, hogy elorozzon egy mogyorót. Az egér, ha odaér, jelképesen felvesz egy mogyorót a fa alól csendben. Ha a bagoly észreveszi, vizet spriccel abba az irányba, ahol neszt hall. A bagoly csöndesen koncentrál, az egerek csendben, mozgolódás nélkül állnak, nehogy a többi egeret veszélybe sodorják. Ha spriccel a bagoly, akkor megette az egeret. A bagoly nem spriccelhet körbe- körbe, csak a hang irányába. A játékvezető indítja az egereket úgy, hogy rámutat. Egyszerre 2-3 egér is osonhat a mogyoróért. Az az egér, akit lespricceltek, azaz megette a bagoly, az leguggol.
  18. A játék lezárása: A játékot bármeddig játszhatjuk; 5-10 percig, akár tovább. A bagoly személye többször is cserélődhet a játék során. A gyerekek koncentrációján, csendességén láthatjuk, mikor fejezzük be. Ha esetlegesen kezdenek zajossá válni, ideje mást játszani.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Azok a részvevők, akikeket nem evett meg a bagoly, jól laknak mogyoróval; jutalmat kaphatnak a játék végén. 🙂
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszhatunk igazi mogyoróval, dióval, melyeket a földre szórunk, a „fa” alá. Ettől talán izgalmasabb lehet a játék, hiszen kézzelfogható táplálékot gyűjtenek a résztvevők. Ez esetben a bagoly cseréjét is köthetjük ahhoz, hogy ha minden mogyorót fölszedtek az egerek, akkor új bagolyt választunk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az egerek elindítása a fa irányába;illetve a bagoly cserélése időközönként.
  22. Egyéb/megjegyzés: Játszható kint, ahol nagyobb tér van, de akár egy nagyobb teremben is. Alkalmas 12-15, akár több 20-25 fő fölött is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Papp Nóra