JÁTÉKRA FEL!

Papp Mária: Szavakra fel!

  1. A játék neve, címe: Szavakra fel!
  2. A játék pedagógiai célja: szótanulás, szóismétlés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: terem átrendezése, veszélyes tárgyak elpakolása
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: filc, tábla
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Átrendeztük a termet úgy, hogy legyen elegendő hely egy nagy körhöz és ne legyenek a közelben veszélyes tárgyak, amelyek a hátralépés illetve mozgás közben veszélyesek lehetnek.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők segítettek a terem átrendezésében, felkértem egy diákot fényképésznek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A résztvevőket ráhangoltam a játékra, azzal, hogy elmondtam nekik, ma egy új módszerrel fogjuk a szavakat ismételni. Továbbá megosztottam velük azt is, hogy ez az én vizsgafeladatom része. Elmondtam, hogy nem kötelező részt venni benne, de miután ráhangoltam őket azzal, hogy ez egy vicces és mozgásos feladat lesz, csak néhány diák mondta azt, hogy ő inkább nem játszik.Közülük került ki a fényképész.
  17. A játék menete, játékszabályok: Felírtuk közösen a táblára a nemrég tanult új szavak közül a nehezebbeket, annyit ahány résztvevő volt. Egy kört kellett alkotni. Minden résztvevő kapott egy szót, amit meg kellett jegyeznie. A kör közepén először jómagam álltam. A feladat az volt, hogy három darab szót fogok mondani a felírtak közül és aki hallja a nevét, azok cseréljenek helyet, úgy hogy a középen álló ne tudja elfoglalni senki helyét. Ha sikerül valaki helyét elfoglalnia, akkor az az ember áll középre és ő mondja a három szót.Azért választottam ezt a játékot, mert nyelvtanárként szerettem volna mindenképpen nyelvórán is felhasználni a játékokat.
  18. A játék lezárása: Kb. 5 perc után, amikor már kellően sokszor elismételtük a szavakat, befejeztük a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsértem őket, mert láthatóan élvezték a játékot és ezért örömmel játszották. A résztvevő diákok szerint ez egy tök jó módszer volt, amit máskor is szivesen használnak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Szerintem lehetne magyar és idegen nyelvű szópárosítással használni. A magyar szó és az idegen nyelvű szó gazdájának kell helyet cserélnie egymással, úgy hogy a középen álló ne foglalja el a másik helyét.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nem volt speciális feladat.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Papp Mária