JÁTÉKRA FEL!

Papp Mária: Genefog – genetikai alapfogalmak visszahívása

  1. A játék neve, címe: Genefog - genetikai alapfogalmak visszahívása
  2. A játék pedagógiai célja: Fogalmak, biológiai szakkifejezések - genetika témaköréből - rögzítése, visszahívása; kommunikációs készség fejlesztése, tanulók aktivizálása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs szükség rá.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: kártyák
  12. Technikai igény: papírlap, nyomtató
  13. Az előkészítés feladatai: Tanterem átrendezése, diákok egymással való véletlenszerű szembeállítása, figyelni arra, hogy hely legyen az apró mozgásokhoz. Tanterem átrendezése, diákok egymással való véletlenszerű szembeállítása, figyelni arra, hogy hely legyen az apró mozgásokhoz.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előző tanítási órán a diákok figyelmének felhívása a tanult fogalmak ismétlésére, átnézésére; szükséges a továbbhaladáshoz. Tanterem átrendezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Résztvevők (kártyák számának kétszerese) véletlenszerűen két sorba állnak egymással szemben. Játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok két sorba állnak egymással szemben; kis távolság van a két sor között, ill. mögött. A játékvezető jól látható helyen áll; még egyszer felhívja a figyelmet a játékszabályokra. Ezt követően indítja a játékot az első diákra rámutatva, aztán haladva jobbra. A játéknak akkor van vége, amikor minden kártyán lévő fogalom feldolgozásra került; tehát a diákok vagy előrébb léptek, vagy guggolnak. Játékszabályok: Az első hét diák (sor fele) a kártyán lévő fogalmat definiálja, a szemben lévő pedig kimondja a fogalmat. A következő hét diák a kártyán lévő fogalmat felolvassa, a szemben lévő pedig a fogalmat definiálja. Aki helyesen válaszol, definiál, előrelép az eredeti helyéről. Aki elrontotta, vagy nem tudja, leguggol. Az a diák kap pluszt, aki előrelépett, vagyis helyes válaszolt, definiált.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor minden kártyán lévő fogalom feldolgozásra került; tehát a diákok vagy előrébb léptek, vagy guggolnak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Állva maradt diákok – megfejtők – pluszt kapnak. Dicséret a fegyelmezett magatartásért, a helyes megoldásokért. Megköszönöm a részvételt, a pozitív hozzáállást. Megkérdezem tetszett e nekik a játék, mi a véleményük, folytassuk e a következőkben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Körülírás, rajzolás, eljátsszák a diákok a fogalmak egymás közötti kapcsolatrendszerét.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érzelmi állapotok, elégedettség nyomon követése. Pontos, szakszerű definiálásra, hiányosságokra való odafigyelés. Félreérthető, helytelen válaszok későbbi megbeszélése.
  22. Egyéb/megjegyzés: A diákok jókedvvel, nem kényszerszerűen játszottak. együttműködőek voltak. A tervezettnél nagyobb helyre van szükség.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Papp Mária