JÁTÉKRA FEL!

Papp-Dúzs Melinda: Emlősök az erdőben

  1. A játék neve, címe: Emlősök az erdőben
  2. A játék pedagógiai célja: Az emlősállatokról tanultak átismétlése, legalább 10 ebbe a csoportba tartozó, hazánkban élő állat nevének felsorolása, memória, figyelem fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmének felhívása a helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Eggyel kevesebb hulahopp karika, mint ahány résztvevő van.
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése, a karikák elhelyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: : A játék előtt átismételjük a környezetismeret órán tanultakat, az emlősállatok jellemzőit, tulajdonságait.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosoknak elmondom, hogy az erdőben élő emlősök eggyel többen vannak, mint amennyi búvóhely, lakhely van a számukra. Megkérek mindenkit, hogy bújjon egy emlős bőrébe.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csoporttagok körben állnak, egy valaki középen áll, jelen esetben én és elkiáltom magam: pl.: Az őz és a mókus cseréljen helyet, ekkor a két megnevezett játékos minél gyorsabban megpróbál helyet cserélni. Én igyekszem ezt megakadályozni, úgy, hogy beállok az egyik karikába. Ha a középső ember azt mondja, hogy Emlősök ki az erdőből!, akkor mindenkinek másik búvóhelyet kell keresnie!
  18. A játék lezárása: A résztvevők visszajelzéseit és a külső körülményeket figyelembe véve én állítom le a játékot!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: : A játékosok dicsérete, köszönet a részvételért, tapasztalatok megbeszélése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Előre elkészített kártyák közül kell állatnevet választani, de a kártyák között nem csak hazai emlősállatok szerepelnek, illetve madarak és hüllők neve is megtalálható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékosok folyamatos figyelemmel kísérése.
  22. Egyéb/megjegyzés: A tapasztalat szerint a gyerekeknek tetszett a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Papp-Dúzs Melinda