JÁTÉKRA FEL!

Papp Anikó: Szorzós gyilkos

  1. A játék neve, címe: Szorzós gyilkos
  2. A játék pedagógiai célja: Gyors reagálás-, és matematikai készség fejlesztése versenyhelyzetben
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A szükséges terület akadálymentesítése
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Egy közepes méretű labda vagy állatfigura
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Ha teremben játszunk, húzzuk biztonságos távolságra a padokat!
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítsetek elhúzni a játszószőnyeg mellől a padokat, hogy biztonságosan tudjunk játszani!
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szeretnék szorzós gyilkost játszani veletek. Aki szívesen kipróbálná, jöjjön ide! Alakítsunk egy kört!
  17. A játék menete, játékszabályok: Akinél a süni lesz, mond egy szorzást, pl. 5×4, majd odadobja valakinek a sünit. A figurát elkapó bal és jobb oldalán álló gyerekek forduljanak egymással szembe és amilyen gyorsan tudják, vágják rá a szorzatot! A sünit fogó indíthat egy új dobással és szorzással. És így tovább. 2-3 perc elteltével megállítom a játékot és kiegészítem a szabályt: Mostantól aki eltéveszti a szorzatot, elvesztette at életét, kilőtték. Hátra kell lépjen a körből. Ha mindketten jól válaszoltak, folytathatják a játékot. Akit kilőttek, segítsen figyelni, kié a hibátlan megoldás!
  18. A játék lezárása: Az alapjátékot én állítom meg. A „gyilkolósnak” akkor lesz vége, ha már nem lesz kinek dobni a sünit. Abban az esetben, ha nincs vagy alig van kieső, 3-4 perc után én állítom le a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a közös játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a két szembeforduló játékos közül az egyik hibázik, akkor a jó választ adó dobhatja tovább a sünit és lőheti a következő szorzást. Ha mindketten jól válaszolnak, a gyorsabb indíthat egy következő szorzással.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az esetleges számolási hibák javítása. A kiesős játéknál a "kilőtt" játékosok kilépését ellenőrizni.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek élvezték a mókát.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Papp Anikó