JÁTÉKRA FEL!

Pap Józsefné: Mester mondja, kapd el a labdát (kitalált)

  1. A játék neve, címe: Mester mondja, kapd el a labdát (kitalált)
  2. A játék pedagógiai célja: A jobb és bal irányok megkülönböztetése, kialakítása. A testfogalom fejlesztése. A részvevők mindenféle kényszerérzet nélkül megismerjék ezeket. Majd figyelem, koncentráció, és reakció idő.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét, hogy a helyzet változtatáskor, vagyis amikor utasítást adok, nagyon figyeljenek egymásra, egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 2 db rövidebb rúd (de helyettesíthető), teniszlabda nagyságú kis labdák, ahány részvevő van, eggyel kevesebb, kényelmes ruházat
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs semmilyen speciális technikai kellék.
  13. Az előkészítés feladatai: Berendezem a helyszínt, hogy biztonságosan tudjunk játszani, bár alacsony baleseti kockázata van.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kiteszem a játékhoz szükséges két rudat, (de ezt helyettesíthetem vastagabb kötéllel, vagy egyszerűen rajzolok két vastagabb vonalat), a kisebb teniszlabda méretű kis labdákat a két rúd közepére helyezem.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt minden résztvevő bemutatkozik egymásnak, elmondja, hogy-hogy szólítsák. Ha van beceneve azt is. Ismertettem a játék menetét, szabályait.
  17. A játék menete, játékszabályok: A részvevő gyerekek (megosztva a létszámot, ha pl. 20 gyerek játssza 10 -10 ) a rúd mögött egymás mellett felsorakoznak, egymással szemben állva. A kislabdákat elhelyezem a két rúd közepére, (tőlük egy bizonyos távolságra), hogy mindenki jól lássa, és majd könnyen elérhető legyen számukra. Ahány résztvevő van, eggyel kevesebb labdát teszek ki. Én, mint a mester, aki a parancsokat, utasításokat adja, középre állok. Ők nekem oldalt állnak. A játékutasítások: Alapállás, ki húzod magad. Kiabáld a neved! Ugorj előre a rúd elé egyszer, majd ugorj vissza a rúd mögé, (ismételni lehet 3X), ugorj terpeszállásba nekem háttal, majd vissza nekem szembe, (ismételni lehet 2X) ugorj terpeszállásba, jobb kezed (oldalad) felé, (nekem háttal légy 1X), majd bal kezed (oldalad) felé vissza (szembe légy nekem 1X) lépj vissza alapállásba fogd meg a fejed, fogd meg a hasad, hajolj előre, fogd meg a bokád, tedd kezed a csípődre, fogd meg a térded, ereszkedj guggolásba, KAPD EL A LABDÁT
  18. A játék lezárása: Három lezárási lehetőséget mutatok be. Az egyik, az, ha csak a játék élményéért játsszuk, minden következmény és versenyhelyzet nélkül. Itt a játéknak én vethetek véget. A másik az, ha kiesésre játsszuk, nem jut mindenkinek labda. Akinek nincs labdája nem volt elég gyors, az kiesik. Folytatódik tovább a játék. Egy játékossal és egy labdával kevesebb legyen. És így tovább addig, míg egy játékos nem lesz. Vagy nem esik ki, bár igaz nem volt elég gyors, nincs labdája, de, hogy visszakerüljön a játékba, kitalálunk neki valamilyen feladatot, amit neki teljesítenie kell. Ha teljesíti, visszakerül a játékba. Itt is a játéknak én vethetek véget.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a részvételt, minden játékost megdicsérek, megkérdezem tőlük, hogy ők hogy érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthetem úgy, hogy nem állok középre, úgy állok, hogy, csak a hangomat hallják. Itt nagyon koncentrálni kell, figyelni kell a parancsokra, utasításokra. A gyermek oldaláról fontos figyelembe venni a résztvevő életkorát (korosztálytól függ, hogy milyen parancsot adok) a túl nehéz, bonyolult játék kedvét szegi, unalmassá válik. 
  21. A játékvezető speciális feladatai: Először ismertetem a szabályt, majd kipróbálom az utasítást és fokozatosan a többi utasítást bevezetem, csak utána kezdem a játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigiek szerint, tetszett nekik ez a játék, nagyon élvezték ezt a tanulásos játékos formát. A testséma-testfogalom, a téri irányok felismerését. Ezt lehet fokozni, hogy kis szalaggal átkötjük a kezük fejét, a jobb-bal kéz, láb ismeretének, gyakorlásának kialakítására. 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pap Józsefné