JÁTÉKRA FEL!

Pap Edina: Dobj, ha mersz!

  1. A játék neve, címe: Dobj, ha mersz!
  2. A játék pedagógiai célja: A közös kooperálás során a szociális képességek fejlesztését domborítanám ki.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1db dobókocka
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Dobókocka előkészítése, illetve akár a játékhelyszín közös keresése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mivel semmilyen extra igénye nincs a játéknak, így maga a közös köralakítás marad.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabályok pontos ismertetésével, illetve a megoldandó feladatok körülbelüli meghatározásával a kreativitás felébresztése a játékosokban. Balesetmentes játékra való figyelemfelhívás.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék lényege, hogy közösen találjunk ki játékot a résztvevőkkel. A játékvezető irányításával meghatározzuk, hogy • mit kell csinálni? • hányszor? • hol? • dobni kell a dobókockával Ezekre a kérdésekre lehetőség szerint mindig más válaszoljon. A dobott számot a dobótól óra járásával megegyezően leszámoljuk, így derül ki, hogy kinek is kell a feladatot megoldani.
  18. A játék lezárása: Amikor mindenki csinált már legalább 1 megoldandó feladatot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az ötletek dicsérete, a feladatmegoldások helyes végrehajtásának kiemelése, az együttműködés kiemelése folyamatosan történik a játék közben
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékban az a jó, hogy sosem tudhatjuk, kinek kell megoldani a feladatot. A feladatok jellegének meghatározásával szerintem bárhova beilleszthető. El tudom képzelni akár matematika óra levezetésére is
  21. A játékvezető speciális feladatai: Mivel maga a megoldandó feladat is a játékosok ötleteire hagyatkozik, így fontos, hogy az elején kiemeljük, milyen jellegű feladatokat várunk el. Ezzel már be is illeszthettük bármelyik óra anyagába.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot koronavírus idején, nyári szünetben vezettem le, ezért saját gyermekeim, illetve a szomszéd gyerekek voltak a résztvevők.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Pap Edina, (papedina@freemail.hu)