JÁTÉKRA FEL!

Pandur Emese: Papírpapucs

  1. A játék neve, címe: Papírpapucs
  2. A játék pedagógiai célja: ráhangolódás a játékra, beilleszkedés a játék nyújtotta szituációkba, élmény, páros játék esetén ismerkedés
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: korlátozó tárgyak (pl. székek, asztalok, polcok) eltolása szükséges, illetve egy útvonal is kijelölhető általuk
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: papír, olló, esetleg ragasztó
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: kellékek előkészítése (papír, ragasztó, olló), helyszín be/átrendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: nem szükséges, esetleg székek, asztalok eltolása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet elmesélése, feladat ismertetése: „A mai délutánon Papírországba utazunk. Az országba azonban csak papírpapucsba lehet belépni, ezért mindenkinek készítenie kell magának egy papucsot papírból.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki ugyanannyi papírt kap, kezdetben nem használhatnak ollót, ragasztót, csak később, ha nagyon szükséges. A cél, hogy a papucs minél tovább a lábakon maradjon, hogy körbe tudják járni a tantermet, illetve bejárhassák Papírországot (a kijelölt útvonalat). A csapattagok segíthetnek egymásnak az út során. Mindig egy csapat jön a játékvezetővel az útra, a többi csapat figyelemmel kíséri őket.
  18. A játék lezárása: Minden tanulónak a saját papucsában kell körbe járnia a termet és visszaérkeznie a kiinduló helyről.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Pontot az kap, akinek a papucsa a lábán marad a „túra” végére, illetve a foglalkozás végéig.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: a, párok, csapatok esetén a párok egymásnak készítik el a papucsot; b, csapatok esetén pl kiszámolással kiválasztják a csapaton belüli papírkirályt, és neki készítenek „az alattvalók” papucsot; c, tánc a papucsban; d, széttépett papírcsíkokból papírgolyók gyártása és azok időre való elhordása a terem egyik végéből a másikba – papírpapucsban; e, a papír történetének feldolgozása, „bejárása” papucsban (a tanulók, csapatok által választott kor bemutatása (ruha, cipő) – tanári segédlettel; f, egy tanuló fél lábon megy végig az útvonalon, a csapattagok segítik egymást; g, a papucsos tanulót végig viszik a csapattársai az útvonalon úgy, hogy a papucsok ne érjenek a földre; h, nagyobb hely esetén a csapatok számára gyorsasági versenyt hirdetünk – papucsban.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Esetleg hangulatos zene indítása, a papucsok figyelemmel kísérése; a „túraútvonalon” való vezetés, fényképezés
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék, vetélkedő az Országos Könyvtári Napok keretein belül került megrendezésre, a programról készült képek az alábbi linken érhető el: https://indafoto.hu/jalicskonyvtar/orszagos_konyvtari_napok_2016
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://tinyurl.hu/biYn/
  24. A Játékot lejegyezte: Pandur Emese