JÁTÉKRA FEL!

Pálóczi Judit: Találd ki, ki van az ernyő alatt!

  1. A játék neve, címe: Találd ki, ki van az ernyő alatt!
  2. A játék pedagógiai célja: Pontos megfigyelés, emlékezet, szociális kompetenciák és a térbeli tájékozódás fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a gyerekek figyelmét a balesetveszélyre, hogy az ernyő csúszik, ha rálépünk a parkettán.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Színes ernyő
  12. Technikai igény: Nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Ismerkedés az ernyővel, játékos kipróbálása, körben állva hogyan tudjuk kényelmesen megfogni, ill. mozgatni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Együtt fogjuk meg az ernyő széleit, közösen húzzuk szét.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Közösen nyitjuk szét az ejtőernyőt, mindenki odaáll, aki mellé szeretne.
  17. A játék menete, játékszabályok: Körbe álljuk és megfogjuk az ernyőt, én a körön kívül állok, megkérem őket, hogy csukják be a szemüket. Akit megérintek, annak be kell bújnia az ernyő alá, ezután azt mondom „Nyissátok ki a szemeteket!”. Amint kinyitották be kell kiabálniuk annak a gyereknek a nevét, aki hiányzik közülük. Ha ügyesek voltak, akkor az ernyő fellebbentése után kiderül tényleg az rejtőzik-e alatta, akit megneveztek.
  18. A játék lezárása: Addig játsszuk, míg látom, hogy jól érzik magukat a játékban és kellően motiváltak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a jó megfigyelőképességüket, és, hogy vigyáztak a szabályok betartására. („Remélem ti is olyan jól éreztétek magatokat a játék közben, mint én!”)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem csak egy, hanem több gyereket is beküldök az ernyő alá, ne csak a hiányzó társuk nevét mondják meg, hanem azt is, hogy hol volt és állítsa vissza az eredeti helyére. Más jelre is kinyithatják a szemüket és ők is lehetnek játékvezetők.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelek a biztonságra, fokozatosan adom az utasításokat, folyamatosan motiválok pl. kedvelt közös dallal színesítem a játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon szeretik az ejtőernyős játékokat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pálóczi Judit