JÁTÉKRA FEL!

Pálné Bocz Júlia: Tündérrózsa-foglaló

  1. A játék neve, címe: Tündérrózsa-foglaló
  2. A játék pedagógiai célja: - a játék öröme, - figyelemfejlesztés - közösségi élmény, - kéz-láb koordináció, - labdaérzék fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: - sík terep - összeütközések, összecsapások elkerülése
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: egyszínű labdák (min.6), bóják (kb. 40), stopperóra, mérőszalag
  12. Technikai igény: -
  13. Az előkészítés feladatai: Bójákkal ki kell jelölni egy kb. 9m átmérőjű kört, majd azon belül, annak középpontjától egy kb. 3 m átmérőjű kört. (Leléphető mérőszalag hiányában)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: : Közösen alakítjuk ki a tündérrózsa-virágot (3m átmérőjű kör) majd koncentrikusan, a körülötte lévő vízfelületet (9m átmérőjű kör)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 6 kisgyereket (akik a tündérrózsa szirmait alkotják) meg kell kérni, hogy álljanak a 3m átmérőjű körbe, arccal kifelé. A tündérrózsa elfoglalására vállalkozó „szitakötőket” pedig arra, hogy álljanak a 9m átmérőjű körön kívül, a virágszirmok felé. A „szitakötők” vegyenek a kezükbe egy-egy meghatározott színű (pl. csak lila) labdát.
  17. A játék menete, játékszabályok: A „szitakötők” a labdát a tündérrózsa belsejébe kell, hogy dobják, közben a „virágszirmok” ezt a labda kézzel való ellökésével akadályozzák meg. Ha egy labda beesik a „tündérrózsába”, ott kell hagyni. A „szitakötők” csak a 9m átmérőjű körön kívülről dobhatják a labdát, a „virágszirmok” nem hagyhatják el a 3m átmérőjű területüket.
  18. A játék lezárása: A játék akkor fejeződik be, ha az összes labda bekerült a 3m átmérőjű „tündérrózsába”, vagy letelt egy előre meghatározott időtartam. (6 perc)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Amint az összes labda a „tündérrózsába” került, sikerült elfoglalni azt. A szereplők helyet cserélnek egymással.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1.) Újabb 6 játékos bevonásával (kisbékák)–akik más színű labdákat kapnak- fejleszthető tovább úgy a játék, hogy ők, csak a labdát gurítva próbálkozhatnak a „tündérrózsa” elfoglalásával. Az ő labdáikat a „tündérrózsa szirmai” csak lábbal védhetik ki. Az a 6 játékos (békák v. szitakötők) a győztesek, akiknek először marad benn a tündérrózsában az összes labdájuk. 2.) Több „tündérrózsa-pályát” alakítunk ki. Az a „szitakötő-csapat” győz, amelyik elsőként ejti be a 6 labdáját”
  21. A játékvezető speciális feladatai: - résztvevők biztonsága - szabályok betartása
  22. Egyéb/megjegyzés: A fotókat külön küldöm
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pálné Bocz Júlia