A játék neve, címe: : Postás másképp
A játék pedagógiai célja: koncentráció
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: székeket megfelelő távolságra tenni, hogy kényelmesen elférjenek a gyerekek.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: padok, székek (3 pad, 12 szék ilyen létszámnál) és egy fém minyonos korong.
Technikai igény: nincs
Az előkészítés feladatai: Padokat és székeket elhelyezni a teremben
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek szívesen játszanak, ezért elég volt csak annyit mondani, hogy játszunk egy játékot, amit már ismernek, de egy kicsit átalakítottam.
A játék megnyitása, nyitánya: Megkértem a gyerekeket, hogy segítsenek berendezni a termet. Jelentkezéssel kiválasztottuk, ki legyen a játékvezető, a dobóember. Majd megkértem a gyerekeket, hogy üljenek le az asztalokhoz két csoportban, mindegyikben legyen 6-6 fő. Fogják meg egymás kezét. A játékvezető mellett ülők nézzék a padot, a többiek azonban fordítsák fejüket a játékvezetővel ellentétes irányba.
A játék menete, játékszabályok: A játékvezető, a dobóember feldobja a korongot. Amennyiben az nem a minyonos felével esik a padra, úgy nem történik semmi. Ha a minyonos felével esik le, akkor gyorsan szorítsák meg egymás kezét. A sor végén ülő játékos, ha érzi, hogy megszorították a kezét, kiáltson fel, hogy: „ÉN!” Aki hamarabb felkiált, annak a sora a győztes. Ekkor ők helyet cserélnek, mégpedig úgy, hogy aki a sor végén ült, most az kerül előre, a többiek pedig egy székkel arrébb ülnek. Az a csapat nyer a játék végén, amelyiknek hamarabb visszaér a kezdő embere a sor elejére.
A játék lezárása: A nyertes csapatot megtapsoljuk
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játék után megkérdeztem, hogy tetszett ez a variáció. A gyerekek azt mondták, ez jobban tetszett nekik, mint az eredeti játék, amit korábban mutattam. Prögősebb volt, és nem vitatkoztak azon, hogy kié a plüss
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A korábbi játékhoz képest a következőkön változtattam: Az eredeti szerint fémpénzt dobunk fel, ez azonban állandóan mellé gurult, leesett az asztalról; a gyerekeknek állandóan el kellett magyarázni, melyik a fej, melyik az írás. Az eredeti játék szerint az utolsó embereknek az osztály plüss állatát kell elkapniuk (Júliót). Itt az volt a gond, hogy a kezük az asztal alatt volt, esetleg beverték a kezüket az asztal lapjába, amikor nyúltak a plüssért. Másik gond az volt, hogy állandóan ment a vita, ki érintette meg hamarabb Júliót, kikapdosták egymás kezéből a plüsst.
A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek érdemes viszonylag nagy helyet kialakítania a padok miatt, főleg, ha nagyobb létszámú csoporttal játszik.
Egyéb/megjegyzés: nincs
A játékot lejegyezte: Pallos Márta Kinga