JÁTÉKRA FEL!

Páll Gabriella: Seriff

  1. A játék neve, címe: Seriff
  2. A játék pedagógiai célja: A meglévő tudás felelevenítése, ismétlés. Reakcióidő fejlesztése, versenyhelyzetben való teljesítmény fokozása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Egymás testi épségének óvása.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs szükség semmilyen kellékre.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A résztvevőknek kört kell alkotniuk, ehhez ki kell alakítani a területet (székek elpakolása…).
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok részéről semmilyen előkészület nem szükséges. Még egymás név szerinti ismerete sem.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabályok tisztázása, megbeszélése. Próbajáték levezetése
  17. A játék menete, játékszabályok: Játékszabály: A kör közepén 1 ember áll, ő a seriff. Kezével pisztolyt formál és „lelő” valakit (közben egy „puff” lehet az elhangzó dörrenés). Akit lelőtt, annak le kell guggolnia, a mellette álló két embernek pedig párbajoznia kell. Az esik ki, aki később lő (válaszol). Megj.: Első körben csak arra figyeltek a párbajozók, hogy elsajátítsák a játékszabályt, hamarabb reagáljanak és elsőként mondják a „puff” szócskát. Ezzel gyakorolták, szokták a játékot. A következő körben nyelvtani gyakorló kérdéseket kaptak (pl.: mondj köznevet, tulajdonnevet, mondj középfokú melléknevet, hány szótagból áll a …. szó, mondj cselekvést jelentő igét, mondd a fekszik ige E/3. alakját…..) A legutolsó körben pedig nem én álltam a kör közepén, hanem a kieső játékos és neki kellett megfogalmazni a következő feladványt a társainak).
  18. A játék lezárása: Az első körben nem kiesésre ment a játék, hanem akik veszítettek a párbajban kaptak egy apró feladatot, amit ott azonnal el kellett végezniük (pl: fekvőtámasz, guggolás….) . Ezáltal minden játékos játékban maradt és a kitűzött célokat meg tudtam valósítani. A 3. körben viszont kiesésre játszottunk. Akit lelőttek kimaradt a játékból. Addig ment a kör, míg egy ember maradt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék értékeléséhez körben leültünk. Először én mondtam el a játékosoknak az észrevételeimet, a megfigyeléseimet. Megdicsértem az aktív részvételért minden résztvevőt. Majd ők is elmondták, hogyan érezték magukat játék közben, mit tapasztaltak először is önmagukkal, majd a társaikkal kapcsolatban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék teljesen kortalan, mert bármilyen témában fel lehet tenni a kérdéseket, bármelyik korosztály számára. Nehezíthető a játék mondjuk azzal, hogy a kör indulása előtt kihúzunk egy betűt az ABC-ből és az elhangzó kérdésre a feleletet csak azzal a betűvel kezdődhet…..
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelnie kell, hogy a kérdéseket gyors egymásutánban tudja feltenni, csak akkor tud megfelelően pörögni a játék és a játékosok is, ha nem kell sokat várni a következő kérdésig.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon szerethető és kedvelt játék. Nehéz abbahagyni, felébreszti a versenyszellemet. És tökéletes tananyag ismétlésre. Ilyen körülmények között sokkal jobban figyelnek egymás válaszaira is, mintha a megszokott módon kérdezzük fel a leckét.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Páll Gabriella