A játék neve, címe: Tyúkanyó és a kiscsibe! Párkereső játék
A játék pedagógiai célja: Közösségi érzés erősítése, a közös játék öröme, gyorsaság, gyors reagálóképesség, versenyszellem, szabálytudat alakítása, kudarctűrő képesség fejlesztése, baráti kapcsolatok erősítése, nagymozgások fejlesztése, kondicionáló képességek fejlesztése, figyelem, kitartás fejlesztése.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: magas
Szükséges biztonsági intézkedések: Megbeszéljük, hogy futás közben ne csak a gyorsaságra figyeljenek, hogy gyorsan keressék meg a párjukat, hanem figyeljenek egymásra is, illetve, hogy a karikákra rá ne lépjenek, mert akkor eleshetnek.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Karikák, a részvevők számától függően 4-8 db karika
Az előkészítés feladatai: Karikák előkészítése, elhelyezése egymástól megfelelő távolságra, a tornaszoba szellőztetése.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek bevonásával történik a karikák elhelyezése, közös számolás, karikák számának megbeszélése.
A játék megnyitása, nyitánya: A gyermekek körben állnak és az Ecc, pecc… kezdetű mondókával kiszámoljuk, hogy ki-kinek lesz a párja. Mindenki megjegyzi, hogy kit kell megtalálnia, illetve megbeszélik, hogy melyikük lesz a tyúkanyó és ki a csibe.
A játék menete, játékszabályok:Jelre minden pár lassú futásba szalad a karikák körül, majd, amikor szólok, hogy tyúkanyók menjetek haza, akkor ő beleszalad egy karikába, a csibék futkároznak tovább. Mikor minden karikában áll egy gyermek, a tyúkanyó és meghallják, hogy kiscsibék menjetek a mamátokhoz, akkor minden csibének meg kell találnia az ő mamáját és hozzá beállni. Az a páros nyer, aki a leghamarabb megtalálja a párját. Többszöri játék során lehet úgy, hogy először a kiscsibék mennek haza és a mamájuknak kell őket megkeresniük.
A játék lezárása: Amíg kedvük van, addig játsszuk a játékot, illetve, amíg bírnak futni, közben újabb kiszámolóval variálhatjuk a párosokat is, így már jobban kell figyelniük a párjuk kiválasztására.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékot a közös élményért, a mozgásigényük kielégítéséért, szórakozásért játszuk, versenyhelyzet és külön jutalmazás nélkül. Minden gyermeket folyamatosan megdicsérek, hogy ügyesek voltak, a győzteseket mindig megtapsoljuk. A végén újra megdicsérem őket, megköszönöm, hogy ilyen jót játszottunk együtt.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Futás helyett szökdeléssel vagy indiánszökdeléssel, esetleg négykézlábon járással is mehetnek a csibék. Lehet úgy is játszani, hogy csak 2 tyúkanyót választunk és a csibéket hozzájuk osztjuk szét, nagyobb karika, vagy elkerített rész a házuk és az instrukció alapján mindenkinek a saját mamáját kell megkeresni és csak akkor győznek, ha minden csibe a megfelelő helyre állt be.
A játékvezető speciális feladatai: Figyelnem kell, hogy mindenki biztonságosan szaladjon körbe, valamint, hogy mindenki a saját párját találja meg, illetve, hogy mikor kit küldök haza a házába. Illetve nagyon figyelni kell, hogy melyik páros lett a győztes.
Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon kedvelik ezt a futójátékot.
A játékot lejegyezte: Palkóné Nagy Mónika