A játék neve, címe: A bankrablás
A játék pedagógiai célja: jó hangulat kialakítása, élményszerzés, versenyszellem fejlesztése.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelniük kell társuk biztonságára futás közben
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: cetli, labda
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Fotózás, megfigyelés a szabályok helyes betartásáról
A játék megnyitása, nyitánya: A brüsszeli bankot ki akarja rabolni egy bűnöző. Ez viszont nem egyszerű, mert több ponton védve van. Nehezíti a rabló helyzetét, hogy csak egy bejáraton tud bejutni, amiről ő sem tudja, hol van. Terve az, hogy kiiktassa egyesével a védőket, ezáltal könnyen megtalálja a bejáratot. A védők sem tétlenkednek, esetleges támadásra mindig fel vannak készülve. Céljuk, a helyük védelme és megőrzése.
A játék menete, játékszabályok:1) A játékosok egy nagyobb kört alkotnak, akik közül kiválasztunk egy személyt, ő lesz a bankrabló. A többiek cetlin húzzák ki, hogy ki lesz a bank bejáratának valódi őrzője (ezt nem mondhatja el). Miután ez megtörtént, mindenki leguggol. A bankrabló körbe jár, majd tetszőlegesen kiválaszt valakit, s annak a háta mögé dobja le a kislabdát (bombát), majd futásnak ered. Ha a labdát időben észreveszi a „bank védője”, neki a rabló után kell futnia, hogy elfogja (elég, ha megérinti). A bankrabló akkor nyer, ha a kört megkerülve elfoglalja a játékostársa helyét (fontos a gyors futás). A játékostársa ebben az esetben kiesik, és beáll a kör közepébe. A védők akkor is kieshetnek, ha nem veszik észre időben a bombát (a rabló másodszorra is megkerüli a kiválasztott védőt). Viszont, a védőnek, ha sikerül elkapnia a rablót, akkor a rabló veszített, és „börtönbe” kerül (választunk másik bankrablót). Ha a rabló megtalálja a bejáratot védő személyt és sikerül elfoglalnia a helyét, akkor a bankrabló nyert! (a védőnek ezt jeleznie kell, miután kiesett). 2) Nehezítés: az alapszituáció ugyanaz, viszont a védő már akkor is kiejtheti a bankrablót, ha futás közben 1 m távolságra megközelíti és a bombát lábára célozva eltalálja.
A játék lezárása: A vége kétféleképpen záródott, a bankrabló megtalálta a bejáratot, illetve a bankrablót utólérték a védők, így ő kiesett.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Igazából nem kértem véleményt tőlük, mert elég volt az, hogy 10 percnyi játékra invitáltam őket, s utána az egész 45 percet végigjátszottuk együtt, mert élvezték. Én is voltam bankrabló :), de hamar utólértek.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több gyerek bevonásával még izgalmasabb lenne a bejárat megtalálása. Máskor ezt fogom kipróbálni.
A játékvezető speciális feladatai: Volt olyan probléma, hogy nem az óra irányának megfelelő irányban futott a rabló, hanem lerövidítve próbálta elkapni a védőt, ami sikerült is, de nem fogadtam el.
Egyéb/megjegyzés: Ajánlom, hogy a játékvezető is részt vegyen ebben a játékban, mert valóban nagyon szórakoztató és jobban összehozza a pedagógust a gyerekekkel.
A játékot lejegyezte: Pálinkásné Baráth Viktória