JÁTÉKRA FEL!

Palástiné Kozma Katalin: Szakmacsapó

  1. A játék neve, címe: Szakmacsapó
  2. A játék pedagógiai célja: A szakmákkal való játékos ismerkedés, pályaorientáció előkészítése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2 egyforma Szakmacsapó tábla- szókártyákkal, ebből lehet több pár is
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A szakmakártyák kinyomtatása, kivágása, ragasztása kartonokra
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A szakmakártyák kivágása, ragasztása, a táblák előkészítése a padokra
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékot 3 fő játszhatja: szükséges két játékos és egy játékvezető és kell hozzá két tábla, amelyen a szakmakártyák vannak..Természetesen mindkét táblán azonos kártyák találhatók, csak nem azonos helyen . A játékosok válasszák ki a nekik tetsző táblát és álljanak mellé. A játékvezető a két játékos közé álljo, úgy, hogy el tudja olvasni a szakmakártyákat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető hangosan mondja ki a választott szakmát. A játékosok csapjanak az elhangzott szakma szókártyájára. Az a játékos, aki hamarabb megtalálja, és hamarabb rácsap erre, annak máris egy találata van. A játékvezető számolja a pontokat.
  18. A játék lezárása: A játék győztese az a játékos, akinek előbb gyűlik össze 10 pontja. A játék szerepcserével folyatódik ,majd a két forduló győztese is játszik, és akkor Ő az abszolút győztes
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A jutalom egy fabatka, amelyet a program minden játékában megkapnak./ Bővebben lásd a megjegyzés rovatban/
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Fejlesztő foglalkozásokon helyesírás gyakorlására,( j-ly szavak, szóelemzés, hagyomány elve, hosszú-rövid mgh. és msh., szótagolt szavak ) Páll Viktória: Játékkal, játékosan! Kreatív játékok a tanév minden napjára című játékkönyvben található Színcsapó című játék általam továbbgondolt változata
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelem, kontroll, esetleges viták megelőzése, igazságosság
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék része az általam kitalált Szakmakaszinó programnak. A Szakmakaszinó egy játékos, egyénre szabott, önálló ismeretszerzést segítő, program, ahol a 6. évfolyamos tanulók játszva ismerkednek meg szakmákkal. A gyerekek –mint egy kaszinóban több asztalnál játszhatnak, és minden asztalnál más-más tevékenységet próbálhatnak ki. A játékok között szerepelnek kártyajátékok átalakítva, ügyességi játékok, amelyeknek célja a gyerekek képességeik feltérképezése, társasjátékok -szintén átalakítva, számítógépes alkalmazást igénylő játékok (Tankockák, Kahoot) Kiemelt fontosságú elv, hogy a résztvevők érdeklődésüknek, képességeiknek megfelelően választhatnak a felajánlott játékok között, valamint az is, hogy a gyermek a számára sikerélményt nyújtó tevékenységet többször is megismételheti. A programban található játékok sora mindig bővül, ezért most egy újonnan kipróbált játék leírását választottam. A Szakmakaszinó játékaiban gyűjtött fabatkákat a játék végén beválthatják .(csoki, cukor, Kinder meglepetés stb)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Palástiné Kozma Katalin