JÁTÉKRA FEL!

Pál-Pintér Daniella: Plüssöt a dobozba!

A játék neve, címe: Plüssöt a dobozba!

A játék pedagógiai célja: Koncentráció fejlesztése, ügyesség.

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő hely kiválasztása, a dobozok megfelelő elhelyezése.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Doboz (ahány gyerek játssza), plüssök, amennyit a dobozba kell elhelyezniük, továbbá minden gyerek mellé egy fő segítő, aki a lábához rakja a plüsst, amit felemel.

Az előkészítés feladatai: Kirakni a dobozokat megfelelő távolságra, ez függ a gyerek magasságától. Kiválasztani a megfelelő plüssöket, ne legyen se túl nagy, se túl kicsi, a bokájával össze tudja fogni kényelmesen. Mindenképp kell egy próbát végezni minden játékossal, ha kell, igazítani kell utána. Meg kell nézni, hogy a segítő (főleg ha gyerek) tud-e érdemben segíteni a játékosnak, tudja-e adogatni a plüssöket.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok segíthetnek válogatni plüssöket, választhatnak dobozt.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok kiválasztása, az ellenfelek egyenrangú játszatása. Magasságmérés, próbajáték. Kerettörténetként egy mesét lehet elmesélni előtte, a plüssök lehetnek a mese szereplői.

A játék menete, játékszabályok:A két földön hanyatt fekvő játékosnak a bokája közé illesztett plüssállatot kell a fejénél elhelyezett dobozba helyezni úgy, hogy a lábát a feje fölé lendíti, és a doboz fölött elengedi a plüsst, hogy az beleessen a dobozba. Az nyer, aki hamarabb teszi bele a dobozba az összes plüsst. Ha kiesik, újra kell beletenni.

A játék lezárása: Nyertes kihirdetése, gratuláció, esetleg visszavágó levezetése.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dícséret, ha körversenyben játsszák, akkor a legvégső győztes érmet, vagy oklevelet kap.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Aki az első játéknál segítő volt, a következő játékban lehet ő a játékos, és az addigi játékosból lesz a segítő.

A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a szabályos játékot, a ládák esetleges elmozdulását, vagy a plüssök, ha elgurulnak, vissza kell tennie a kiindulási pontra.

A játékot lejegyezte: Pál-Pintér Daniella