A játék neve, címe: Célozz a bombára!!
A játék pedagógiai célja: A gyorsaság, a célbadobás, a kitartás, és a becsületes csapatjáték fejlesztése.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Vigyázzunk egymásra! Ha valakit véletlenül eltalál egy labda és rosszul érzi magát, jelezzen!
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: 5 fitball labda, 6+6=12, vagy 8+8=16 szivacs kézilabda, vagy gumilabda. Kréta a dobóvonalakat meghúzásához, de erre a célra lehet köteleket is lefektetni a földre.
Az előkészítés feladatai: Ki kell készíteni a középvonalra a fitball labdákat(bombákat) sorban, kijelölni a dobóvonalakat(a házak határvonalait), majd mindkét csapatnak előkészíteni az egyenlő számú dobólabdákat. A középvonaltól kb. 2-2 méterre húzzuk meg jobbra és balra párhuzamosan a dobóvonalakat.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Lehet megkérni gyerekeket, hogy segítsenek a szerek előkészítésében.
A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekeket két csapatra osztom, leültetem őket sorban, a dobóvonal mögé és csendben figyelik a játékszabályokat. Elnevezem őket pl. Mókás majmoknak és Mézgás medvéknek. Ők küzdenek azért, hogy a fitball labdák, amik nem mások, mint bombák, ne kerüljenek be a házukba, mert felrobbannak. A házukat a vonalak, vagy kötelek jelzik.
A játék menete, játékszabályok:1. A dobólabdákkal a dobóvonaltól -ami a ház is egyben – kell megcélozni a középen nyugvó bombákat (fitball labdákat), hogy az ellenfél házába beguruljanak és ott robbanjanak fel. 2. Ha a dobólabda a középvonal és a saját házuk között van, értemehet, de vissza kell menni a dobóvonalhoz és onnan kell célozni. 2. Egy menet 1 percig tart. Sípszó jelzi a kezdetét és a végét. 3. Nem szabad sem kézzel, sem lábbal megállítani a labdát. Csak a dobólabdával lehet visszaterelni az ellenfél házához. 4. Az egyes menetek végén a játékvezető megszámolja hány bomba került be a a házakba, és ismerteti a játék állását. 5. A következő menetnél újra vissza kell helyezni középre a bombákat és elosztani a 2 csapatnak az egyenlő számú dobólabdákat. 5. A játékvezető határozza meg a menetek számát.
A játék lezárása: A játék végén is mindenki leül, mint az elején. A játékvezető ismerteti a végeredményt. Megbeszéljük a tapasztalatokat és hogy tetszett-e a játék. Közösen elpakjuk a szereket.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelem, megdicsérem a megbeszélésen a gyerekek hozzáállását, kitartását, és a játékmorált. Felhívom a figyelmet, hogy legközelebb hogyan lehetne még ütőképesebb a játék menete.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A labdák fajtáját és számát lehet variálni. Túl kicsi, vagy kemény labdát nem ajánlok dobáshoz, mert balesetveszélyes, ha visszapattan és eltalál valakit.
A játékvezető speciális feladatai: Ha szabálytalanság történik, fel kell hívni a gyerekek figyelmét, hogy legközelebb ki lesz állítva, aki nem tartja be a játékszabályokat. Pl. a guruló bombát kézzel, vagy lábbal megállítja. Csak a dobólabdával lehet visszairányítani.
A játékot lejegyezte: Pál Magdolna