A játék neve, címe: A játék neve: toronyépítő verseny (Marshmallow kihívás)
A játék pedagógiai célja: A résztvevők közötti együttműködés szükségességének felismertetése, a csapatmunka, projektmunka előkészítése.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Emlékeztető a biztonságos ollóhasználatról.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: csapatonként 1db olló, 1 cellux ragasztószalag, 1 m madzag, 20db spagetti, 1db pillecukor.
Technikai igény: Csoportmunkához szükséges asztalok, székek.
Az előkészítés feladatai: Tanterem berendezése, csoportok alakítása.
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Terem berendezése.
A játék megnyitása, nyitánya: Ma csapatokban fogtok dolgozni. Keressük a legjobban együttműködő csapatot. Mindannyian tehetségesek vagytok valamiben, amivel hozzá tudtok járulni a közös sikerhez. Kaptok tőlem eszközöket, amiknek a segítségével tornyot kell építenetek.
A játék menete, játékszabályok:15 percetek van arra, hogy az eszközök segítségével a lehető legmagasabb tornyot építsétek. A pillecukrot a torony tetejére kell tenni. Készítsetek közösen tervet, és próbáljátok megvalósítani!
A játék lezárása: Letelt az idő. Kaptok tőlem egy papírt, amire segítő kérdéseket írtam. Kérem a csapatokat, hogy mutassák be a munkájukat!
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Segítő kérdések: -Mutassátok be a munkátokat! -Mi volt a stratégiátok? -Sikerült megvalósítani amit az elején elterveztetek, vagy szükség volt menet közben új terv készítésére? -Mi okozott nehézséget? -Mi tetszett a játékban? A résztvevők munkájának elismerése, megköszönése.
A játékvezető speciális feladatai: A perifériára szorult tanulók segítése.
A játékot lejegyezte: Pákay Zsoltné