JÁTÉKRA FEL!

Pahr Mária: Keresd meg a párját!

  1. A játék neve, címe: Keresd meg a párját!
  2. A játék pedagógiai célja: Mozgáskészség, motoros képességek, koordinációs készség fejlesztése. Személyiségfejlesztés: siker, kudarc, győzelem, vereség feldolgozása. Csapathoz tartozás, alkalmazkodás, konfliktuskezelés. A gyerekek mozgásigényének kielégítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék helyszínének elrendezése. Ne legyen útban semmi sem a versenyhez. A gyerekek megfelelő cipőben legyenek. Szabályok ismertetése a biztonságos játék érdekében.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Tornapadok, 2 db sátor, 10 pár cipő, tornaeszközökből „erdő” építése
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Teremrendezés: kellékek elhelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekeket bevontam a „meseerdő” építésébe. Tornaeszközökből fák: talp, rúd, rá karika /5-6db/
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Meseerdőben járunk. Sétálunk, sétálunk, majd kiérünk egy tisztásra. Itt találunk két házikót. Képzeljétek, ezekben a házikókban törpék laknak. Nemrég találkoztam is velük. De úgy látom, most nincsenek itthon. De nini! Nézzétek milyen rendetlenek ezek a kis törpék! Szanaszét vannak szórva a cipőik. Fele a házikókban, fele az udvaron. Mit gondoltok, segítsünk nekik?!
  17. A játék menete, játékszabályok: Mivel kettő házikó is van, két csapatban játszunk. Kijelöltem két csapatkapitányt, akik 4-4 gyereket választottak maguk mellé. A feladat sorverseny: párosítsuk össze a törpék cipőit! Az „udvaron” 5 db cipő, a házban a párjuk. Az első játékos választ egy cipőt, majd odafut a házikóhoz, bebújik, megkeresi a cipő párját. A cipőkkel visszafut, és a csapat mellet lévő padra teszi őket. Ekkor indulhat a következő játékos. Az a csapat nyer, akiknek a padján elsőként lesz meg az öt pár cipő. Játékszabályok: Egy játékos csak egy pár cipőt párosíthat! A következő játékos csak akkor indulhat, ha az előző játékos letette a padra a cipőket!
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor lesz vége, ha mindegyik csapat összepárosította a cipőket. Utána visszamegyünk a meseerdőbe. Visszakukucskálunk a fák mögül, hogy mindent rendben hagytunk-e, és hátha meglátjuk a törpéket. Hullámvonalban körbejárjuk a fákat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék után megdicsértem a résztvevőket. Megvitattuk, vajon miért ez a csapat nyert. A gyerekek reálisan értékelték magukat, egymást. /Egyik ötéves kisfiú, aki a nyertes csapat kapitánya volt, úgy vélekedett, hogy azért nyertek ők, mert jól választotta ki a csapattagokat./
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Legközelebb vihetünk ajándékot a törpéknek. Készítünk nekik valami ajándékot, vagy rajzot. Ugyanilyen versenyjáték keretében elhelyezhetjük az ajándékokat a házikókban.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Egymásra való odafigyelés, türelemre nevelés, konfliktuskezelés. Ugyanis hangzott el olyan is, hogy a másik csapat „csalt”.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pahr Mária