JÁTÉKRA FEL!

Oroveczné Novák Andrea: Nemzetesdi

  1. A játék neve, címe: Nemzetesdi
  2. A játék pedagógiai célja: A játékigény kielégítése. Játékos tanulás. Labdaügyesség fejlesztése. – A célba dobás gyakorlása. – Megyék, megyeszékhelyek megtanulása. – Térképismeret fejlesztése. – Sikerélményhez juttatás. – Motiváció.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincsenek.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Kréta vagy ugrókötél, labda, esetleg térkép
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Kör kialakítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: Ugrálókötelekkel a kezünkben egy nagy kört alakítunk, majd magunk elé tesszük a köteleket. Minden játékos a kör külső részén helyezkedik el. Középre egy labdát helyezünk. Mindenki választ magának egy megyét. A játékot a játékvezető kiáltása indítja el: „Legyen az a híres, nevezetes Békés megye!” Mindenki szétszalad, kivéve a Békés megye nevet viselő gyereket, aki fölkapja a labdát, s igyekszik a futók közül valakit eltalálni. Magához csatolja azt a megyét, amelyiket eltalálta. Ettől kezdve már csak együtt mozoghatnak. Mindig a kidobó választja a következőt kidobót: „ Jöjjön az a híres…” kiáltással. Érdemes olyan játékosokat eltalálni, melyek már büszkélkedhetnek csatolt területekkel. Aki nem dob ki senkit, nem kap büntető pontot, egyszerűen csak kiválasztja a következő kidobót. A csatolt megye nevét viselők is lehetnek kidobók. Ha eltalálnak valakit, felszabadulnak, és önálló területfoglalásba kezdhetnek.
  18. A játék lezárása: Eredményhirdetés. A csatolt megyék számbavétele.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék menetének értékelése. A játék menetével kapcsolatos vélemények meghallgatása.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A megfelelő megyeismeret után a játékosok a megyeszékhelyek kiáltásával választanak kidobót. A kidobónak tudnia kell, melyik az általa választott megye megyeszékhelye. Hosszabb játékidő esetén Magyarország megyetérképén is lehet jelölni az elfoglalt területeket.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Labdaügyesség fejlesztése. Megyék, megyeszékhelyek játékos megtanulás.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Oroveczné Novák Andrea