JÁTÉKRA FEL!

Oroszné Urbán Katalin: Kincskereső kaland

  1. A játék neve, címe: Kincskereső kaland
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatépítés és a logikus gondolkozás kombináció fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: ceruza papír kincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: rejtekhelyek kitalálása, találós kérdések leírása, kihelyezése a kincs megvásárlása, elrejtése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Lehet csapatkapitány aki a kincs elosztásáról gondoskodik , Ö a törzsfőnök a többi játékos a felderítő.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Nyári szünidőben összeverődött utcabeli gyerekek, egymás közelében lakó osztálytársak vagy akár nagycsaládok hasznos szórakoztató időtöltése. Gyerekek ! Valahol a kertben, parkban a kalózok kincset rejtettek el. Ahhoz, hogy megtaláljátok néhány találós kérdést meg kell fejtenetek! A kérdések egymásra épülnek, a megfejtés vezet a másik kérdéshez. Az első kérdés nálam van, Így szól: Ballagáskor illatozok a virágom lila de van belőlem fehér is. Alattam megtalálod amit keresel. /orgona fa/
  17. A játék menete, játékszabályok: Az első kérdést felolvassa a játékvezető, de akár a csapatkapitány is . A további kérdéseket csak a csapatkapitány olvashatja fel! A többiek csak keresnek, gondolkodnak, de az elrejtett papírokhoz nem nyúlnak. A kincs megtalálásával ér véget a játék. Időtől függően legalább öt feladvány, üzenet vezet el a kincshez. Nagyobb gyerekek esetén ez akár tíz is lehet de annál több nem. A feladványok a gyerekek életkorához igazodnak, később más társasággal is felhasználhatók. A kincs lehet bármi akár őt nyalóka, őt kis vízipisztoly stb A kincs kiosztása a csapatkapitány feladata. A csapatkapitány általában a legidősebb , fontos, hogy már tudjon olvasni. 2. Lapáttal, illetve a kezeddel kaparva megtalálsz, / homokozó/ 3. Ott vagyok ahol a madarak laknak, vigyázz a macska meg ne lássa a fészkemet! /tuja ágai közt elhagyott madárfészek/ 4. A kert leghűvösebb helyén vagyok, jól elbújtam csonthéjas házam van. /diófa alatti üres dióhéj/ 5.Ősszel érek, csemege vagyok az üzenete alattam találod. /szőlő tőke/ 6.Itt lakik ki a házat őrzi, de most nem ő hanem a kincs rejtőzik bennem/ kutyaól/
  18. A játék lezárása: A játék végén osztoznak a játékosok a kincsen , mindenkinek jut egy db ajándék, amit a csapatkapitány oszt ki. A kincs lehet egy új játék kezdete lásd vizipisztoly
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A végén remélhetőleg mindenki elégedett lesz a kincsével, akár elfogyassza akár hazaviszi.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A csapatkapitány személye változhat. A papírra nem csak szövek hanem akár rajz is kerülhet, vagy akár a csapatkapitánynak kell elmutogatni a papíron található szót. A játék nehézségét a résztvevők életkora határozza meg.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető előre elkészíti a feladványokat, kihelyezi őket. A játék során figyel a szabályok betartására, a veszekedések elkerülése érdekében segíti a csapatkapitányt.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék célcsoportja inkább a gyerekek, de a kamaszok is élvezik . Táborokban, akadályversenyen kiváló állomásfeladat lehet.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Oroszné Urbán Katalin