JÁTÉKRA FEL!

Oroszné Kvaszta Noémi: Szófogadó ország (Simon mondja, Tanár úr mondja… játék átalakítása)

A játék neve, címe: Szófogadó ország (Simon mondja, Tanár úr mondja… játék átalakítása)

A játék pedagógiai célja: koncentráció fejlesztése, új csoportoknál lehetőséget ad a névtanulás segítésére

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a játékosok figyelmét, hogy az instrukciók végrehajtásakor figyeljenek magukra és társaikra!

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: a játék nem igényel kelléket; a pedagógiai céltól függően játszható pl. labdával is

Technikai igény: speciális technikai kelléket nem igényel

Az előkészítés feladatai: szabad, akadályoktól mentes terület biztosítása

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előkészítésbe, a játékterület kialakításába a játék résztvevői bevonhatók.

A játék megnyitása, nyitánya: A játék résztvevői körben vagy szétszórt alakzatban, kevés résztvevő esetén akár egy vonalban (sorban egymás mellett) elhelyezkednek. A játékvezető ismerteti a szabályokat.

A játék menete, játékszabályok:A játékvezető a kör közepén vagy a résztvevőkkel szemben áll. Amennyiben utasításait úgy kezdi, hogy Saját név (játékvezető neve) azt mondja, … !, akkor mindenki köteles végrehajtani a feladatot. Ha csak magát az utasítást mondja, akkor nem kell őket végrehajtani. A feladatok bármilyen egyszerűen végezhető feladatok lehetnek (pl. Emeld fel a bal kezed! Érintsd meg az orrod! Fogd meg a füled! Lépj kettőt jobbra! Forogj körbe! stb.).

A játék lezárása: A játék célja a versenyhelyzet fokozása mellett a koncentráció képességének, a figyelemnek a fejlesztése. Aki téveszt, az kiesik a játékból. Az utolsó lesz az új játékvezető.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdicsérjük a játékosokat, megköszönjük a játékban való részvételt. A játék résztvevői is értékelhetik a játékot: (nonverbális kommunikáció segítségül hívásával) aki jól érezte magát, mosolyog, aki nem, dühös arcot vág, aki unatkozott, az unott arckifejezéssel fejezheti ki.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ez egy joker játék lehet az iskolai repertoárban. Szabadidőben, tanórán egyaránt játszható, a variációk száma végtelen lehet, csak az ötletességünktől függ: nyelvtanórán gyakorolhatjuk pl. a szófajokat; természetismeret-órán az állatok felismerését, testnevelésórán a különböző testhelyzeteket. Feszültségoldásra, ráhangolásra is bevethető.

A játékvezető speciális feladatai: Ha a csoportunknak már nagyon jól megy a feladatok végrehajtása, akkor érdemes az utasításokat egyre gyorsabb tempóval mondani, vagy nehezíteni a helyzeten (pl. a körből kifordulva vagy egymásnak háttal álljanak a játékosok, hogy ne lássák egymást)

Egyéb/megjegyzés: A játék résztvevői szerették a játékot, mindenki szívesen vett részt benne. A vicces feladatok garantálták a jó hangulatot a játék alatt. Az, hogy a játék győztese lehetett az újabb játékvezető nagy motivációt jelentett a résztvevőknek.

A játékot lejegyezte: Oroszné Kvaszta Noémi