JÁTÉKRA FEL!

Oroszi-Kuzmich Kinga: Menekülés a lakatlan szigetről

A játék neve, címe: Menekülés a lakatlan szigetről

A játék pedagógiai célja: feszültséglevezetés, önfeledt játék, szórakozás

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a figyelmet, hogy ne legyünk egymással durvák.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: Csipeszek és egy kosár

Technikai igény: nincs

Az előkészítés feladatai: Ha teremben vagyunk, egy üres tér kialakítása teremrendezéssel, kosár elhelyezése középen.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérdezni a gyerekeket, hogy ismerik-e az ujjbirkózást, megtanítani nekik, gyakorolgatni.

A játék megnyitása, nyitánya: Ezt mondom: Ha mindenki úgy érzi, hogy megtanulta az ujjbirkózást, játszunk vele egy játékot. A játékhoz kerettörténet is tartozik. Mindannyian egy nagy hajón utaztunk a tengeren, de egy óriási viharba keveredtünk és a hajó hosszas hánykolódás után zátonyra futott egy lakatlan szigeten. Itt kevés az élelem és a víz, ezért muszáj kijutnunk a szárazföldre, amihez mindenki tutajt szeretne építeni a szétroncsolódott hajó deszkáiból.

A játék menete, játékszabályok:A tutajt a következőképpen építhetjük fel magunknak: odamegyünk egy társunkhoz és lejátszunk egy ujjbirkózást, a győztes szerez egy deszkát a tutajához, amit egy csipesz jelképez, tehát, ha győztél, szaladj a kosárhoz és csíptess egy csipeszt a pólódra. Egy tutaj 7 deszkából áll, tehát 7-szer kell győznöd, hogy kijuss a szigetről. Akinek nincs csipesze, az bárkivel ujjbirkózhat (csipeszessel is), de a csipeszesek csak akkor játszhatnak egymással, ha ugyanannyi csipeszük van. A játék győztese, aki összegyűjti a 7 deszkát=csipeszt és elsőként jut ki a lakatlan szigetről.

A játék lezárása: A győztes jelentkezik és megszámoljuk a csipeszeit.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem, tetszett-e a játék, játszunk-e máskor is, vagy most még egyet.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az ujjbirkózás helyett más tevékenység, pl kő-papír-olló.

A játékvezető speciális feladatai: Az elején bíztatni a gyerekeket, hogy találjanak párt maguknak, később segíteni a csipeszekkel, ha kell, figyelni a vitás esetekre.

A játékot lejegyezte: Oroszi-Kuzmich Kinga