JÁTÉKRA FEL!

Orosné Galaczi Edit: Tükörjáték

  1. A játék neve, címe: Tükörjáték
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció, figyelem, utánzóképesség fejlesztése, együttműködés párokban, mozgás koordináció fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Kellő távolság legyen a szemben álló pár között. A hirtelen mozdulatok miatt.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ehhez a játékhoz nem kellenek kellékek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A figyelem, és a megfelelő motiváció felkeltése a játék iránt egy kerettörténettel. A kerettörténet, alkalmas a játékszabály megismertetésére is. A történet meghatározhatja, hogy milyen célcsoportnak szánjuk a játékot. A játéknak legyen pedagógiai célja, és ezáltal irányítsuk a játékot. A jó kerettörténet és játék lényege, hogy jól érezzék magukat a játékosok, és jelentsen számukra kihívást a játék. Ennek a játéknak a kerettörténet címe: A varázstükör. Csak akkor látod magad a tükörben, ha ugyanúgy mutatod, utánzod a mozdulatokat ahogy az irányító. Ha tévedsz akkor a tükör összetörik.
  17. A játék menete, játékszabályok: Páros játék. A játékosok egymással szemben állnak, karnyújtásnyi távolságban, az ujjbegyük érjen össze. Az egyik játékos az irányító, a másik pedig az utánzó. (Kő, papír, olló játékkal el lehet dönteni ki legyen az irányító játékos.) A feladat az, hogy az irányító mozdulatait, gesztikulációit, kell leutánozni, mindent nagyon pontosan, és megfelelő tempóban, az utánzó a tükör. (Pl. ha az irányító a jobb kézzel mozdul, akkor az utánzónak bal kézzel kell ugyanezt a mozdulatot megcsinálnia.) A játékot lassú, egyszerűbb kézmozdulatokkal kezdjük, és fokozatosan nehezítünk, gyorsítsuk a mozdulatokat egész testre kiterjedően. Az irányító szerepét lehet cserélgetni megbeszélés útján, vagy akár jelzés által is átadni. Időkorlátot is szabhatunk a játékosoknak. Játék változat: A két játékos az asztalnál ül egymással szemben, kezük az asztalon. Ebben a játékban az irányító kézmozdulatait kell letükrözni az utánzónak.
  18. A játék lezárása: A játék akkor fejeződik be, ha mindkét játékos volt irányító és utánzó is. Időkorlátot is meg lehet határozni a játékosoknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vége után megkérdezem, hogy érezték magukat a játék során a résztvevők, tetszett e nekik a játék, változtatnának e rajta.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játék változat: 1. A két játékos az asztalnál ül egymással szemben, kezük az asztalon. Ebben a játékban az irányító kézmozdulatait kell letükrözni az utánzónak. 2. A második játékban a fej játszik szerepet, a fej mozdulatait kell követni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék folyamán figyelni, hogy a szabálynak megfelelően folyik e a játék, jelen esetben a mozdulatok utánzása megfelelő e.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Orosné Galaczi Edit