JÁTÉKRA FEL!

Ordasiné Mészáros Irén: Szerezd meg / a plüsst /!

  1. A játék neve, címe: Szerezd meg / a plüsst /!
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek koncentrációs képességének fejlesztése. A játék során fejlődjön figyelmük, reakciókészségük. Ismerjék meg a különböző állatfajtákat.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelmeztetni a részvevőket, hogy egymás kezéből ne kapják ki a plüssöket. Vigyázzanak egymásra!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Jó ha van egy nagyobb szőnyeg, amin a játék lezajlik. Plüss állatok, nem túl nagyok, ami a kézben könnyen elfér. A játékosok számánál 2-4 darabbal több legyen.
  12. Technikai igény: Nincs szükség technikai eszközökre.
  13. Az előkészítés feladatai: A plüssök elhelyezése a szőnyeg közepére egymástól körülbelül 10-15 cm.-re.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékot megelőző nap megkértem a gyerekeket,hogy hozzanak magukkal plüss állatokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok két csoportot alkotva elhelyezkednek a szőnyeg két szélén egymással szemben úgy, hogy a plüssöktől egyenlő távolságra legyenek körülbelül egy karnyújtásnyira.
  17. A játék menete, játékszabályok: A két csoport egymással szemben ül a szőnyegen, a játékvezető a szőnyegen kívül helyezkedik el úgy, hogy a játékteret teljesen belássa. – A játékvezető állatneveket sorol fel egymás után folyamatosan. Hogy a folyamatosság meglegyen, olvasni is lehet az előre lejegyzett állatneveket. – A játékosok feladata, hogy ha olyan állatnevet hallanak ami a szőnyegen van, minél gyorsabban megszerezzék. Fontos, hogy felállni nem lehet, csak azt a plüsst veheti magához, amit a karjával elér. – Ha sikerült megszerezni a plüss állatot, maga mellé teheti amint utánozni tudja a hangját. Ha rossz állatot kap fel, vagy nem tudja utánozni az állat hangját, vissza kell helyezni a szőnyeg közepére a plüsst. – A játéknak akkor van vége, ha a szőnyeg közepén nincs egy plüss állat sem. – Az a csapat győz, amelyik több plüsst tud megszerezni.
  18. A játék lezárása: A játék végén megszámolja mindkét csapat, hogy hány plüss állatot sikerült begyűjteni. Meg lehet nézni azt is, kinek sikerült egyénileg a legtöbbet szerezni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes csapatot kihirdetjük, megtapsoljuk. Megbeszéljük mi okozott a játékban nehézséget, min változtatnának a következő játékban. Hogy érezték magukat játék közben? Melyik állatot volt a legnehezebb felismerni, miért?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehet nehezíteni, hogy nem állatneveket sorolunk fel, hanem körülírjuk az egyes állatokat, tulajdonságaik alapján kell felismerni azokat. Nagyobbaknak bármilyen tárgyakat, képeket is tehetünk a szőnyeg közepére.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell folyamatosan, hogy egyik csapat se legyen a plüssökhöz közelebb.
  22. Egyéb/megjegyzés: Én elsős gyerekekkel játszottam , azért választottam a plüss állatokat. A játék címében is azért tettem zárójelbe a plüss szót. Ilyen formában főként óvodás és kisiskolás korú gyerekeknek ajánlom.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ordasiné Mészáros Irén