A játék neve, címe: Mi tűnt el? Mi tűnt el az asztalról?
A játék pedagógiai célja: A megfigyelés és a memória fejlesztése Felfrissítés / két különböző tevékenység között
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Az asztal megfelelő magasságú legyen, a székek pedig kényelmesek. A padló egyenletes (ne billegjen az asztal).
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Asztal vagy pad esetleg székek apró tárgyak / kis játékok / plüssök stopper – időméréshez papír, toll
Technikai igény: Lehet közben zenét hallgatni – de nem feltétel.
Az előkészítés feladatai: Kellékek előkészítése (a mostani játékhoz 12 tárgyat használtunk – de ezt lehet emelni, nehezítésképpen) Pad vagy asztal elhelyezése Székek (bár ez akár ki is hagyható)
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kellékek közös kiválasztása / mindenki tehet egyet – kettőt a játékhoz.
A játék megnyitása, nyitánya: Fontos, hogy ebben a játékban nincs igazán vesztes. Mindenki a saját képességeihez mérten ügyesedik, ér el fejlődést.
Ha sikerül kitalálnod, hogy mi tűnt el a tárgyak közül, egy unikornist menthetsz meg a kihalástól. Hajrá!
A játék menete, játékszabályok:A játékosok rövid ideig (1 percig) megfigyelik az asztalra kikészített tárgyakat. Ezután elfordulnak – az asztaltól eltávolodnak. Egy tárgyat levesz a játékvezető, majd a maradék játékokat, figurákat, tárgyakat összekeveri. Ki kell találni, hogy mi tűnt el. – Ezt az időt mérjük, mert számít a jó válasz mellett a gyorsaság is. A játékosok időeredményét rögzítjük – a végén pedig ez alapján hirdetünk eredményt.
A játék lezárása: Az győz, aki a helyes választ a legrövidebb idő alatt adta meg.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelés: ha a próbálkozás, igyekezet látszik, mindenképpen szóbeli dicséretben részesülnek a játékosok. Aki a játékot megnyerte, az egy órai munka ötöst is kaphat – több forduló esetén vagy egy szép matricát vagy a következő dolgozatnál plusz 5 pontot zsebelhet be. (Felkínálom a választás lehetőségét az opciók közül.)
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Minél több tárgyat vonunk be – a feladat egyre nehezebbé válik. Akár a teret is szélesíthetjük: egy kis pad helyett akár az első padsorra pakoljuk ki a kisebb / nagyobb tárgyakat. Illetve a megjegyzésre / memorizálásra rendelkezésre álló időt csökkenthetjük – ezzel szintén nehezítünk a feladaton.
A játékvezető speciális feladatai: Nyugtatni, motiválni, ösztönözni, kitartásra biztatni.
Egyéb/megjegyzés: –
A játékot lejegyezte: Ollé Valéria