JÁTÉKRA FEL!

Oldalné Galbács Magdolna: Róka-fogta záptojás

  1. A játék neve, címe: Róka-fogta záptojás
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, a reakcióidő és labdaelkapási reflex fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Játéktér üressé tétele
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Szivacs kézilabda, játéktér elválasztó az átláthatóság elkerülése érdekében, esetünkben ugródomb, de lehet ponyva vagy sötétítő maximum 150cm magasságig
  12. Technikai igény: Labda átadások, egykezes felső vagy kétkezes felső illetve mellső átadások, legfontosabb a labda elkapása
  13. Az előkészítés feladatai: Pálya kijelölése, csapatok kialakítása, pálya elválasztó felállítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Térelválasztó felállításában segíthetnek a gyerekek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék kezdése kő-papír-ollóval. A nyertes csapat hozza játékba először a labdát
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék indítása után, a labdát átdobjuk az ellenfél térfelére, oly módon hogy az leessen és ne tudja az ellenfél azt elkapni. Amennyiben a labda lepattan, az adogató csapat kap egy pontot, ha az ellenfél elkapta, akkor maximum három átadást követően át kell dobni a másik térfélre, ahol ismételten a labda elkapása a cél. Az elkapást nehezíti, hogy a labda érkezését és útját csak a térelválasztó fölött való átrepülése után tudják a játékosok megfigyelni. Játékszabályok: a játékosok ülő, guggoló vagy térdelő helyzetben várják a labdát a labda után szaladni tilos, de dőlni, rugaszkodni vagy vetődni az elkapás érdekében a társ veszélyeztetése nélkül szabad az átadás módja bármilyen dobással megengedett, úgy, hogy a labda a játéktéren belül maradjon amelyik térfélen a labda lepattan, az ellenfél számára az egy pontot jelent a játék vagy meghatározott ideig pl:2X5perc, vagy adott pontszámig pl:15 pontig játszandó
  18. A játék lezárása: A játék vége a játékidő letelte, vagy az előre meghatározott pontszám első elérése után van. Az a csapat nyert, amelyik több ponttal rendelkezik
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha a csapattagok közötti együttműködés megvalósult, labdaelkapás után van labdapassz, illetve a leesett labdák száma alacsony, vagyis a játékba kerülés után nem esett azonnal földre hanem volt folyamatos játék, akkor a játék célja megvalósult. Jutalmazás, az ellenfél részéről taps, illetve több csapat esetén a nyertesek ismételt játszatása, a legjobb játékos kiválasztása. A játék megbeszélése, a pozitív dolgok kiemelése, rögzítése
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék nehezíthető akár két labdával, vagy a játéktér növelésével. Variálható a labdaátadások módjának változtatásával, vagy a lapattanó labda megengedésével
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető feladata a pontok számolása, illetve az idő mérése.A játék hevében előforduló esetleges szabálytalanságok meggátolása. Különös figyelemmel, arra, hogy a játékosok ne hagyják el helyüket, az üközések elkerülése érdekében
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Oldalné Galbács Magdolna