JÁTÉKRA FEL!

Olajos Gabriella Terézia: Züm, Züm, Zümike

  1. A játék neve, címe: Züm, Züm, Zümike
  2. A játék pedagógiai célja: Ügyesség, gyorsaság, figyelem fejlesztése. Számolási készségek fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A terep lehetséges veszélyforrásait eltávolítani.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Sárga hatszögű kartonlapocskák, Zümi a méhecske( plüssállat), gyűjtőeszköz (kosár, zacskó), asztal
  12. Technikai igény: Nem igényel.
  13. Az előkészítés feladatai: A sárga hatszögeket el kell rejteni a területen szétszórva, látható és biztonságosan elérhető helyen
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Gyülekezés után arcfestékkel sárga-fekete zümijeleket festhetnek egymásra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Bemutatkozás Zümike, a méhecske vezetésével. Ő hívja játékos versenyre a gyerekeket. A szél szétfújta a méhsejteket, amik összegyűjtéséhez ügyes gyerekeket keres. A méz begyűjtéséhez gyorsan szüksége van az összes sárga elemre, ezek a méhsejtek. (bemutatás). A nagy szél miatt kéri, hogy mindenki válasszon 1 kosarat, amibe gyűjtöget. A segítőinek apró jutalmat ígér.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok egy vonalban állnak, én a játékvezető mellettük. Az indítás a ZÜM,ZÜM,ZÜMIKE közös csatakiáltásra megy. 3 percük van a begyűjtésre. A játék végét szintén a ZÜM,ZÜM,ZÜMIKE kiáltás zárja. Mindenki vigyázzon a társaira, ne legyen ütközés! Mindenki a saját kosaráért felel, a társaiéból nem vehet ki! Ha ketten indulnak egy lapocskáért, az veheti el, aki először megfogta.
  18. A játék lezárása: Az idő letelte után összegyűlünk közösen és kiborítjuk a kosarakat. Először becsléssel majd közös számolással győződünk meg róla, hogy ki volt a legszemfülesebb. Zümi most már össze tudja állítani a méhsejtekből a méznek a helyet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat megdicsérem, Zümivel együtt megköszönjük a részvételt. Elmesélik, hogy milyen rejtett helyeken lelték meg a lapocskákat. Apró mézecskéket kapnak ajándékba a segítségükért. Ők kérik, hogy játszunk még egy kört, mert annyira élvezték.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A második körre újra el kellett dugnom a sejteket, addig fogócskát indítottam: az a fogó, akinél Zümike van. Kellő páros létszám mellett nehezítés lehet, hogy párban, a kosarat végig együtt fogva kell a begyűjtést végrehajtani. Másik variációs lehetőség, hogy egy lopós rókát is be lehet vetni, aki a kosarakból próbál elcsenni. Megállítani úgy lehet, ha hangosan rákiabálnak: Róka, ne lopkodj! A gyűjtés után sárga mézvirágokat lehet összeállítani, felragasztani. Méhecskét rajzolni, színezni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok pontosítása fontos. A kisebb, bátortalanabb gyerekeket egy kicsit biztatni lehet, esetleg utalni rá, hogy merre keressenek.
  22. Egyéb/megjegyzés: Szeretik a gyerekek ezt a játékot, más-más témára építve többször eljátszható. ( Több meghívott gyermek erre a délutánra lebetegedett, ezért ilyen csekély a létszám. De a résztvevők jól szórakoztak.)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Olajos Gabriella Terézia, (gabriellaterezia@gmail.com)