JÁTÉKRA FEL!

Oláhné Varga Éva: Ragadd meg!

A játék neve, címe: Ragadd meg!

A játék pedagógiai célja: Kooperáció képesség fejlesztése Csoportkohézió fejlesztése Szem-kéz koordináció fejlesztése Nagymozgás fejlesztés Reakciógyorsaság fejlesztése a futójátékokkal Alap állóképesség fejlesztése a hosszan tartó futással Egészséges versenyszellem alakítása Bátorság növelése Szabálytudat fejlesztése

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyermekek figyelmét, hogy futás közben figyeljenek egymásra, igyekezzenek elkerülni az összeütközéseket.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Almák

Az előkészítés feladatai: A termet vagy az udvaron a helyet úgy alakítom ki, hogy megfelelő hely legyen a gyermekek számára. Minden veszélyes tárgyat (asztal, szék) elrakunk, hogy véletlenül a játék hevében nehogy elessenek, vagy beleakadjanak valamibe a gyerekek.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék kezdete előtt a gyerekek szívesen és önként vállalják a teremrendezést. Szőnyeget feltekerjük, asztalokat székeket elrakjuk, termet kiszellőztetjük.

A játék megnyitása, nyitánya: A játék kezdete előtt ismertetem a játék menetét, szabályait.

A játék menete, játékszabályok: Almákat helyezünk el a terem közepén lévő szőnyegen (eggyel kevesebbet, mint a gyermeklétszám). A gyerekek szabadon futnak, „Ragadd meg!” kiáltásra felvesznek egy almát. Akinek nem jut alma, az lesz a kiáltó.

A játék lezárása: A játékot addig játsszuk míg a gyermekeknek kedve van, vagy míg azt nem látom, hogy elfáradtak.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket, megkérdezem tetszett-e nekik a játék, ha igen megbeszéljük mi volt benne a jó. Kiemelem azokat a gyerekeket akik különösen figyeltek arra, hogy ne legyen ütközés.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már többször eljátszottuk a játékot, akkor változtatunk rajta annyiban hogy az almáknál lesz egy csősz aki elkaphatja a játékosokat, akik így kiesnek a játékból, de csak addig míg egy társuk azzal, hogy átbújik a lábuk alatt felszabadítja, és folytathatja a játékot.

A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat életkoruknak megfelelően mondom el, figyelmeztetem őket a lehetséges veszélyforrásokra, játék közben én mint játékvezető kiemelt figyelmet fordítok a veszélyhelyzetek elkerülése érdekében.

A játékot lejegyezte: Oláhné Varga Éva