JÁTÉKRA FEL!

Oláhné Papp Erzsébet: Cseréljünk helyet!

  1. A játék neve, címe: Cseréljünk helyet!
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem, memória fejlesztése, szókincsbővítés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a játéktér kialakítása
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek
  12. Technikai igény: terem elrendezése
  13. Az előkészítés feladatai: székek elrendezése befelé nézve, kör alakban
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Minden résztvevő hozza a saját székét, segít a tanterem elrendezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az órán éppen aktuális témához, vagy gyakran használt főfogalomhoz keresünk kapcsolódó szavakat. A gyerekek a Mi jut eszedbe? kérdésre adnak választ az adott témakörön belül. Pl.: iskola témához gyűjtöttük a tolltartó, tesi, füzet, radír, hátizsák, ceruza, tábla szavakat. A gyerekek felveszik az általuk mondott szót játéknévként, a játék végéig ezeken a neveken szólítjuk egymást.
  17. A játék menete, játékszabályok: Körben ülve a játékvezető két játékost játéknéven szólítva felszólít, hogy cseréljenek helyet. Pl.: Cseréljen helyet a tábla a radírral! A helycsere után a játékvezető megkéri az egyiküket, hogy jelöljön ki két újabb játékost a helycserére. A székek a helyükön maradnak, a játékosok cserélnek csak helyet. Kivétel, ha kerekes székes tanulóval kell cserélni, akkor a széket és a kerekes széket kell kicserélni.
  18. A játék lezárása: Minden játékosnak egyesével fel kell sorolnia az összes játéknevet. Minél több játékossal játszottunk, ez annál nehezebb.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Azok a gyerekek, akik az összes játéknevet fel tudták sorolni a játék végén, mosolykát kapnak (ezzel jutalmazzuk osztályunkban a jó teljesítményt).
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Rengeteg témában lehet játszani, pl.: közlekedési eszközök, hónapok, gyümölcsök, zöldségek stb. A lényeg, hogy egy témán belül minél több szót használjanak a gyerekek, illetve minél többet jegyezzenek meg, majd soroljanak fel az elhangzott „nevekből”.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szükség esetén kérdésekkel segíti a gyerekeket a játéknevek kitalálásában.
  22. Egyéb/megjegyzés: Osztályom értelmileg akadályozott, összevont felső tagozatos tanulókból áll. A játékot a fejre csapós játék átalakításaként készítettem tanulóim értelmi képességeihez igazítva.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Oláhné Papp Erzsébet