JÁTÉKRA FEL!

Okrana Erika: Tessék vigyázni: a postás nem lát!

  1. A játék neve, címe: Tessék vigyázni: a postás nem lát!
  2. A játék pedagógiai célja: Nyelvtani tananyag: tulajdonnevek gyakorlása, szókincsbővítés, memóriafejlesztés, figyelem fejlesztés és koncentráció gyakorlása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: óvatos, halk mozgásra felhívás
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: székek
  12. Technikai igény: játékosok létszámnak megfelelő szék, -1szék.
  13. Az előkészítés feladatai: Terem elrendezése: padok oldalra helyezése, székek körbeállítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtti órán magyarországi települések nevét gyűjtjük össze. Megbeszéljük, kinek milyen kapcsolata van azzal a településsel. pl. ott született, ott élnek a nagyszülei, akiket gyakran látogat a család. Padok elhelyezése a tanterem oldalához. Székek elhelyezése körben.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt mindenki elmondja, hogy melyik településnevet választotta. Felhívom a figyelmet, hogy mindenki figyeljen, ki melyiket választotta és próbálja megjegyezni. Elmondom, hogy én leszek a játékvezető. Mindenki helyet foglal egy széken. Kijelölök egy valakit, akinek a későbbiekben eltávolítom a székét. Ő lesz e postás.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek, mindenki választott egy településnevet. A mai játékunkban mindenki egy települést képvisel az ország különböző pontján. A kapcsolatot hagyományos módon, levelezés útján tartjuk. A postás viszi közöttünk a híreket. A játékvezető feladata, hogy bejelentse, mely városból, milyen formába küldtek levelet. Pl. Mogyoródról Szolnokra és a levél pókjárásban érkezett. Az adott települések képviselője a megadott módon helyet cserél. A postás, akinek bekötjük a szemét, de használhatja a fülét, megpróbálja valamelyik üres széket elfoglalni vagy valamelyik helyváltoztatásban lévő játékost megérinteni. Akinek a helyére ül a postás, az lesz az új postás. A levelet különböző formában lehet elküldeni, egyszerre többet is.
  18. A játék lezárása: A játék addig folytatódik, amíg mindenki legalább egyszer el tudja hagyni a helyét.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem, ki érezte jól magát a játékban és miért? Van-e olyan, aki nem érezte jól magát és mi volt az oka? Ki játszaná máskor is a játékot? Megdicsérném azokat, akik figyeltek a nevükre, halkan és óvatosa cseréltek helyet. Kiemelném azokat a postásokat, akik találtak maguknak helyet.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más nevek választása pl. országoké, híres embereké, történelmi személyeké. Helycsere lehet nem csak egy, hanem egyszerre több párossal is. Későbbiekben lehet tanuló is a játékvezető. Esetleg lehet két, kisebb létszámú csoportban játszani, tanulói játékvezetővel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fejben tartani a településneveket. Esetleg leírni. Figyelemmel kell kísérni, hogy melyik mozgásforma kinek okoz nehézséget. Kik a türelmesebbek, akik ki tudják várni, hogy sorra kerüljön.
  22. Egyéb/megjegyzés: A helycserék jellege miatt testnevelési órán is játszható. Székek helyett karikákban helyezkedhetnek el.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Okrana Erika