JÁTÉKRA FEL!

Ócsai Annamária: Elefántfogó átalakított változata

  1. A játék neve, címe: Elefántfogó átalakított változata
  2. A játék pedagógiai célja: – új ismeret nyújtása, – kitartás, – szabálykövetés , – figyelem, – gyorsaság, – ügyesség fejlesztése. – felszabadult játék.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megbeszélés alapján csak a bordásfal második fokára állhatnak fel a gyerekek,minden tereptárgy elrakodása a tornateremből.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény: laptop
  13. Az előkészítés feladatai: Rövid zenés meserészlet keresése az interneten, laptop beüzemelése, tornateremben elrakodás.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Tornateremben elrakodás, játéktér kiürítése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Hoztam nektek egy elefántot, mert ma egy új játékot fogunk tanulni, ahol egy elefánt a főszereplő.Üljetek le és nézzük meg a következő kis meserészletet a laptopon!https://www.youtube.com/watch?v=kKZ0-BQx0C0 Most mi leszünk az elefántok. Az elefánt nagyon mérges, mert zavarja a majmok hangoskodása, ezért el akarja kapni őket.
  17. A játék menete, játékszabályok: A fogó (elefánt) az egyik kezével az orrát fogja, a másik kezét pedig átdugja a behajlított karján. Így alkot magának ormányt. ( kipróbáljuk együtt) Ezzel az ormánnyal igyekszik megérinteni valakit a társai közül. Az érintésével elefánttá varázsolja a megérintett majmot. Közben hangosan kiáltozhat, a majmok csúfolódva makoghatnak. Akit egyszer már elfogott az elefánt, az is elefánttá változik, míg végül mindenki elefánt lesz. A bordásfal a fa, aki arra felmászik, azt nem foghatja meg az elefánt. Ha már 2 gyerek kivételével mindenki elefánt, akkor új játék kezdődik, ők lesznek a fogók. A játéktéren kívülre menni nem szabad. A bordásfalon a 2. lépcsőfok számít fának, feljebb ne menjen senki, hogy leugrásnál nehogy baleset érje. Vigyázzanak egymásra futás közben!
  18. A játék lezárása: Az utolsó játéknál, akit az elefánt megérint, az varázsütésre visszaváltozik kisgyerekké és leül a bordásfal elé törökülésbe. A végén az elefántot én varázsolom vissza gyerekké.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelés csoportszinten, illetve egyénileg történik. Ha valaki kiemelkedően gyors, ügyes volt, vagy a képességeihez mérten teljesített jól, azt külön megemlítem. A lényeg, hogy minden gyerek jól érezte magát játék közben. A gyerekek nagy részének az ormány”kialakítás” volt a legmókásabb, illetve, amikor a majmok menekültek az elefánt elől. A jutalom maga a JÁTÉK volt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Nehezítésként lehet a játéktér az egész tornaterem, nagyobb területen többet kell futni, ügyeskedni. – Ha 2 majom megfogja egymás kezét, akkor az elefánt nem érintheti meg őket,mert védetté válnak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érthető játékmagyarázat, próbajáték során a szabályok pontosítása, biztonságos, balesetmentes játékra törekvés, technikai eszközök óvása, nyugodt, örömteli játék biztosítása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ócsai Annamária