JÁTÉKRA FEL!

Obrusánszki Zsuzsanna: A jó és a rossz

  1. A játék neve, címe: A jó és a rossz
  2. A játék pedagógiai célja: A csoport felfrissítése a délelőtti órák után,a délutáni tanulószoba előtt,valamint új játék tanulása által a figyelem fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívása,hogy a játékosok el ne lökjék egymást,kicsit távolabb álljanak a szomszédaiktól,figyeljenek a "varázsbotok"mozgatásánál a társaikra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 2 darab „varázsbot”
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése,hogy biztonságosan állva lehessen játszani,legyen elég hely.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt a játékosok készíthetnek különféle varázsbotokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Esetleg egy másik körben állós,ismert játék lejátszása.Szabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak,Te is itt helyezkedsz el.Az egyik kezedben van a "jó" /világos/,a másikban a "rossz" /sötét/ varázspálca.Elmondod a kerettörténetet: "Az erdő szélén élnek a tündérkék,/ezek a játékosok/, otthon,azaz helyben tevékenykednek pl. mosnak,főznek,fésülködnek,táncolnak,szerelnek… A tündéreket meglátogatja időnként egy jó vagy egy rossz boszorkány,akik különféle varázslatokat művelnek,jót vagy rosszat. A sötét varázspálca a rossz boszorkányé,a világos a jóé. A varázspálca használata,hatása: a,Világos varázspálca fej felé emelésével minden varázslat elmúlik,közben mondani kell, CSINCSILI,a játékosok folytatják az otthoni tevékenykedésüket /táncolás,fésülködés…./ Ha a föld felé mutatsz vele és mondod CSINCSILI mindenki csokit kap,ezt kell mutatni,hogy eszik. b,Sötét varázspálca:Ha a fej felé emeled és mondod BUMMBELE,mindenki kővé dermed,nem mozdulhat bele.Ha a föld felé mutatsz vele és mondod, BUMMBELE, minden játékos békává változik,ugrál helyben,brekeg.
  18. A játék lezárása: A tévesztő játékosok vagy a kővé dermedéskor bemozdulók kiesnek. A győztes lesz a z új varázsló.A kiesők megfigyelő szerepet játszanak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret,a részvétel megköszönése.Érzések,tapasztalatok megkérdezése:a játékosok élvezték az otthoni tevékenységet,főleg a táncot,a varázsbotot is szívesen használták,többen szerettek volna csinálni is.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a játékosok ismerik a játékot,akkor még több lehetőséget lehet kitalálni a varázspálca használatára.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ajánlott a varázspálca használatát fokozatosan ismertetni,először csak egy varázsbot hatását kipróbálni.A varázsbotot tartó játékos is belezavarodhat az irányításba,figyelni kell,hogy ne egyszerre kettővel mutogasson,határozott legyen a mutatás.Főleg kisebb gyerekeknél a játékvezető jó,ha a varázsbotot tartó közelében,mögötte áll és segíti.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek a varázsbot színére,mintájára is nagyon figyeltek.Mindenki nagyon szeret varázsolni.Előjöhetnek az otthon mindennapjai az „otthon tevékenykedésnél”.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Obrusánszki Zsuzsanna, (turandot@citromail.hu)